הגיאולוג הראשי של רציו איתן איזנברג חיסל החזקה בשותפות

הגיאולוג איזנברג אחראי לתגלית הענק מול חופי ישראל ומשמש יועץ ראשי של שותפות רציו • אם לפני עשור התגובה בשוק הייתה נפילה של 40% - כעת לא מורגשת עצבנות מהמהלך • רציו: "מדובר בהחלטה פרטית; איזנברג ימשיך להיות חלק משמעותי מרציו"

איתן אייזנברג / צילום: אריק סולטן
איתן אייזנברג / צילום: אריק סולטן

איתן איזנברג, הגיאולוג שאחראי לתגלית הענק מול חופי ישראל ומשמש יועץ ראשי של שותפות רציו , חיסל את החזקתו ביחידות ההשתתפות בשתי עסקאות בבורסה בתחילת השבוע. 

אייזנברג מכר 375 אלף יחידות השתתפות של החברה בתמורה כוללת של 1.1 מיליון שקל. עם זאת, אייזנברג מחזיק עדיין ברציו דרך השותף הכללי (8.5%) ובעל החזקה בתגמולי על מהשותפות.

שותפות רציו, שהוקמה בידי אבי שייקה ז"ל, משפחת רוטלוי הגיאולוג איתן אייזנברג וצבי צפרירי ז"ל, עוסקת מיום היווסדה בתחום חיפושי הנפט והגז בישראל ובעיקר בפיתוח ומסחור הגז במאגר לוויתן, בו רציו מחזיקה ב-15%. כאשר אייזנברג מימש החזקות לפני כעשור ערכן של יחידות ההשתתפות של רציו קרסו ב-40% ביום אחד. היום, רציו יורדת קצת יותר מ-1%. 

אחרי גילוי תמר ולפני גילוי לוויתן, אייזנברג אמר בזמנו כי הוא מאוד מאמין שיגלו מאגר גדול בלווייתן - וצדק. כעת, אייזנברג מממש החזקות עוד לפני הזרמת הגז מלוויתן הצפויה ב-2019, וטרם נחתמו חוזי יצוא משמעותיים של השותפות.

משותפות רציו נמסר בתגובה: "מכירת יחידות ההשתתפות בידי מר אייזנברג שהינה בהיקף של כמיליון שקל בלבד הינה החלטה פרטית ואינה קשורה להתפתחות כזאת או אחרת ברציו או בפרויקט לוויתן המתקדם כסדרו וצפוי להזרים גז בהצלחה עוד בשנה הנוכחית. גם לאחר המכירה ימשיך מר איזנברג להיות חלק משמעותי מרציו וזאת באמצעות תרומתו המקצועית והחזקותיו הבלתי מבוטלות בשותפות באמצעות יחידות השותף הכללי הנמצאות ברשותו".