נשיא הקרן לידידות הרב יחיאל אקשטיין הלך לעולמו בגיל 67

הרב אקשטיין הקים בשנת 1983 את הקרן לידידות ומאז כיהן כנשיאה • הוא היה פעיל אמריקני-ישראלי וישב בחבר הנאמנים של הג'וינט, של קרן היסוד ושל הסוכנות היהודית • בנוסף לכך, כתב שבעה ספרים בנושא היחסים שבין יהודים לנוצרים

יחיאל אקשטיין / צילום: יוסי צבקר
יחיאל אקשטיין / צילום: יוסי צבקר

הרב יחיאל אקשטיין, נשיא הקרן לידידות, הלך היום (ד') לעולמו בגיל 67. אקשטיין היה סופר ופעיל ציבורי אמריקני-ישראלי. בשנת 1983 הקים את הקרן לידידות - ארגון חברתי הפועל בארצות הברית ובישראל בתחומי עלייה וקליטה, רווחה וביטחון. בנוסף לכך, ישב בחבר הנאמנים של הג'וינט, של קרן היסוד ושל הסוכנות היהודית. הוא כתב שבעה ספרים, מרביתם בנושא היחסים שבין יהודים לנוצרים.

אקשטיין נולד ב-1951 באוטווה, קנדה, להוריו בל והרב ד"ר סיימון לייבלה אקשטיין. בגיל 13 נשלח לניו יורק, שם למד בישיבה התיכונית של "ישיבה יוניברסיטי", שם הוסמך מאוחר יותר לרבנות והשלים תואר ראשון ושני. הוא קיבל דוקטורט בפילוסופיה של הדת באוניברסיטת קולומביה, שם שימש כמרצה.

בשנת 1976, בהיותו בן 25, ארגן את הכנס האוונגליסטי-יהודי הראשון והצטרף לליגה נגד השמצה. ב-1977, שלחה אותו הליגה לגייס תמיכה נוצרית בשיקגו, לאחר שניאו-נאצים הפגינו בפרבר יהודי במדינה.