הברקת החדשה בפוליטיקה: כך מתכננים בנט ושקד להיעזר ביקירת באר-שבע להרחבת קהל הבוחרים

בנט כבר ניסה לצרף לשורותיו דמות אוהדת מעולם הכדורגל • אז זה היה אלי אוחנה, אך רבני הבית היהודי התנגדו • עכשיו בנט יוצא לדרך חדשה, ולוקח איתו את הבעלים והיו"ר של קבוצת הכדורגל הפועל באר-שבע, שעד כה שמרה את דעותיה הפוליטיות לעצמה • פרשנות

אלונה ברקת והפועל באר שבע / צילום: ליאור מוסקוביץ באדיבות הפועל תדיראן ב"ש
אלונה ברקת והפועל באר שבע / צילום: ליאור מוסקוביץ באדיבות הפועל תדיראן ב"ש

נפתלי בנט הצהיר בעבר, עת שהיה בבית היהודי, על כוונתו להפוך אותה למפלגה של כולם וניסה להכניס את הכדורגלן אלי אוחנה לרשימה אך רבני למפלגה מנעו זאת ממנו. בשיחה קשה שהייתה לו אז עם הרב אלי סדן הזהיר זה כי אם אוחנה שהוא "מחלל שבת בפרהסיה" ישוריין ברשימה, יתרחקו ממנה רוב מצביע הבית היהודי. בנט אולץ לוותר אך הניסיון הזה היה אחד מהמניעים המרכזיים שלו בעזיבת הבית היהודי ובהקמת מפלגת הימין החדש יחד עם שותפתו לדרך איילת שקד ועם חברת הכנסת שולי מועלם. המפלגה, עוד בטרם פרסמה מצע או רשימה, מקבלת בסקרים בין 5-8 מנדטים והיא הספיקה לצרף את העיתונאית קרולין גליק ואת אל"מ מיל הטייס מתן כהנא.

הבוקר (ה') נודע כי בנט מצרף לשורות המפלגה את אלונה ברקת, הבעלים והיו"ר של קבוצת הכדורגל הפועל באר-שבע. ברקת תצטרך לפרוש מתפקיד יו"ר הקבוצה, ולהעביר את הבעלות לאדם אחר, כנראה בעלה אלי.

ברקת היא אשתו של אלי ברקת הבעלים של בית ההשקעות מיטב דש ואחיו של ניר ברקת, שרק אתמול נבחר למקום התשיעי ברשימת הליכוד. אלי וניר ברקת עשו את הונם הגדול בשנות ה-90, כשהשקיעו בצ'ק פוינט בתחילת דרכה 400 אלף דולר, שלימים הניבו רווחים של מאות מיליונים. אלונה ברקת נחשבת מקורבת גם למירי רגב, שרת התרבות והספורט. 

לברקת לא היו בעבר התבטאויות פומביות בנושאים פוליטיים, היא שמרה את דעותיה לעצמה. אך מוצאה, מקורותיה, הבולטות התקשורתי והציבורית שלה ופעילותה הפילנטרופית, הם נכס רב ערך למפלגה המחפשת "כוכבים" מביאי בוחרים. היא נולדה באשדוד, למדה במדרשה ועשתה שירות לאומי. כלומר רקע דתי ומזרחי ממשפחה עממית שהגיעה אל האליטה ומסמלת הצלחה ושילוב בין מגזרים וקהילות, מישהי ש"עשתה את זה". היא רכשה את הפועל באר-שבע לפני 12 שנים בעידודו הנמרץ של ח"ב אלי אלאלוף, שהיה אז יו"ר קרן סקטא רש"י ובתיווכו של חבר הכנסת לשעבר אבישי ברוורמן שהיה אז נשיא אוניברסיטת באר-שבע. היא הפכה לאשה הראשונה בעלת קבוצת כדורגל בישראל. הקבוצה הייתה אז בליגה הלאומית, וברקת הצליחה להעלות אותה לליגת העל ומ-2016 הובילה אותה לשלוש אליפויות רצופות ולניצחונות על קבוצות צמרת באירופה. היא שמה דגש על פעילות חברתית/קהילתית בבאר-שבע וישובי הסביבה וכן על מחלקת הנוער של המועדון שבה שחקנים ממגזרים שונים בישראל. אלונה ואלי ברקת השקיעו בקבוצה באמצעות החל"צ שהקימו למטרה זו עד 2017 כ-117 מליון שקל כלומר לפי הערכה כ-150 מיליון שקל עד היום.

פעילותה הקהילתית והחברתית זיכתה אותה בתואר יקירת באר-שבע והיא נחשבת אישיות פופולרית בדרום ככלל ובציבור אוהדי הכדורגל בארץ. הפועל באר-שבע בשנות האליפות זכתה לתואר "הקבוצה של המדינה" והצלחתה כקבוצת פריפריה להגיע לטוב הישראלי ולייצוג מכובד באירופה נזקפת נטו לברקת.

כעת היא תצטרך להשתלב בקו האידיאולגי הימני-שמרני מובהק של בנט ושקד ובכלל זה השינויים במערכת המשפט, חיזוק מעמד הפוליטיקאי הנבחר על חשבון שומרי הסף ועוד. סביר שהיא תופקד על מגזר הפריפריה, על החילונים והסוגיות החברתיות.

בימין היהודי לא אישרו עדיין רשמית את צירופה של ברקת, אך בכיר במפלגה אומר כי הכוונה היא להציג נבחרת מגוונת ורבת פנים כדי להגיע לקהלים רחבים בציבור הישראלי. "אנחנו כבר לא מפלגה דתית לאומית בלבד, אנחנו מפלגה של כולם". בנט רצה אישיות מזרחית מתחום הכדורגל, וקיבל את זה משודרג פי כמה.