סנסציית פינטק ישראלית באוסטרליה: מניית ספליטיט זינקה 400% ב-8 ימי מסחר

החברה ביצעה הנפקה ראשונית בשבוע שעבר, במסגרתה גייסה 12 מיליון דולר

פינטק \ צילום: שאטרסטוק
פינטק \ צילום: שאטרסטוק

רק בשבוע שעבר החלה מניית ספליטיט הישראלית להיסחר בבורסה האוסטרלית, לאחר שהשלימה הנפקה ראשונית וגייסה 12 מיליון דולר. בזמן שחלף מאז - 8 ימי מסחר - הספיקה המניה לזנק בכמעט 400%: בעוד שמחיר ההנפקה נקבע על 20 סנט אוסטרלי, בסיום יום המסחר היום באוסטרליה, אחרי עלייה יומית של 17%, ננעלה המניה במחיר של 99 סנט אוסטרלי. שווי השוק של ספליטיט עומד כעת על 228 מיליון דולר אוסטרלי, כלומר כ-587 מיליון שקל.

ספליטיט (Splitit), בניהולו של המייסד המשותף גיל דון, היא חברת פינטק המספקת פתרונות בתחום התשלומים ומאפשרת לרוכשים לשלם באשראי בתשלומים חודשיים עתידיים ללא ריבית, גם במקומות בהם אין אפשרות כזאת. החברה הוקמה ב-2008 והחלה את פעילותה ב-2012 לאחר שרשמה פטנטים. הכנסותיה במחצית הראשונה של 2018 עמדו על פחות מ-300 אלף דולר.

העלייה במניה היום הגיעה על רקע הודעת מינוי בחברה: נתן מאירס (Nathan Mairs), לשעבר בכיר בחברה השבדית Klarna שגם היא עוסקת בפתרונות תשלומים, מונה לתפקיד סגן נשיא למכירות בארה"ב במטרה להרחיב את הפעילות הגלובלית של ספליטיט. מנכ"ל החברה, גיל דון, מסר שבחברה נרגשים מצירופו וכי הוא יהיה חלק משמעותי בהתרחבות הגלובלית של החברה.

בתשקיף שהגישה ספליטיט לקראת הגיוס באוסטרליה היא ציינה שתשתמש בכספים שתגייס כדי לחזק את פעילות המכירות והשיווק שלה, לבנות ערוצי הפצה ולהתרחב לשווקים חדשים, ותקצה 39% מהגיוס למאמצי השיווק והמכירות. נראה שגיוס הבכיר החדש מגיע כחלק מכך.

ספליטיט הצטרפה לעוד כ-20 חברות ישראליות שכבר רשומות למסחר בבורסה האוסטרלית, ולפי הערכות עוד מספר חברות ישראליות נערכות לביצוע הנפקה שם.