מידע פרטי של משתמשים הגיע מענקיות הטלקום לציידי ראשים

ענקיות הטלקום בארה"ב, טי מובייל, AT&T וספרינט, מכרו פרטים על מיקום משתמשים לחברת צד שלישי • לאחר מכן, החברה הזו העבירה את הנתונים לחברה בשם CerCareOne שהעניקה ל-250 ציידי ראשים גישה למידע

מנכ"ל T-Mobile, ג'ון לגרה / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס
מנכ"ל T-Mobile, ג'ון לגרה / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס

ענקיות הטלקום האמריקאיות מכרו במשך שנים מידע על מיקום הטלפון של לקוחותיהם בזמן אמת, שהגיע לידי ציידי ראשים, כך לפי תחקיר שפורסם באתר Motherboard. לפי התחקיר, החברות AT&T ,T-Mobile וספרינט מכרו את הפרטים על המיקום בין היתר לחברת צד שלישי בשם LocationSmart, שמכרה בתורה את הדאטה החל מ-2012 ועד סוף 2017 לחברה בשם CerCareOne שפעלה באופן סודי. CerCareOne אפשרה גישה למידע ל-250 ציידי ראשים, שמאתרים, למשל, אנשים שלא שילמו ערבות ומסגירים אותם תמורת פרס כספי.

לפי הדיווח, בין היתר הדאטה שהגיע לידיהם של ציידי הראשים היה על נתוני מיקום מסוג A-GPS - מיקום מדויק ביותר שמשלב את המידע מרשתות סלולריות ולוויניות, ומטרתו המקורית היא לאפשר לשירותי חירום לגשת אליו כדי למצוא במהירות ובדיוק רב יותר קורבנות שנמצאים בסכנה.

הפרקטיקה של מכירת הדאטה הייתה ידועה עוד קודם לכן, אך רק כעת נודע באיזו קלות מידע רגיש כל כך יכול היה להגיע לידיים מפוקפקות ולסכן את הצרכנים. בינואר, ענקיות הטלקום התחייבו להפסיק למכור דאטה על מיקום המשתמשים לחברות צד שלישי, אך רשות התקשורת הפדרלית (FCC) עדיין חוקרת את האופן בו החברות טיפלו בדאטה רגיש הנוגע למיקום המשתמשים. ג'סיקה רוזנוורסל, נציבה ב-FCC, צייצה בעקבות התחקיר של Motherboard כי "יש משהו שגוי באופן מהותי בכך שמאות ציידי ראשים יכולים לשלם כמה מאות דולרים ולדעת איפה כל אחד מאיתנו נמצא עם המכשיר הנייד שלו".