המנכ"ל הבטיח להפסיק לצייץ בטוויטר, והמניה זינקה

ההבטחה של יוסאקו מאזאווה, מנכ"ל חברת האופנה היפנית זוזו, להפסיק לצייץ ברשת החברתית הקפיצה את מניות החברה • מאזאווה מתכנן לטוס סביב הירח על החללית של אלון מאסק

יוסאקו מאזאווה / צילום: רויטרס
יוסאקו מאזאווה / צילום: רויטרס

המנכ"ל היפני יוסאקו מאזאווה, המתכנן לטוס מסביב לירח על החללית של אלון מאסק, מצא דרך לשלוח את מניות החברה הנאבקת לשמים: הוא הבטיח שיפסיק לצייץ בטוויטר.

יוסאקו מאזאווה, משתמש טוויטר כבד כמו אלון מאסק עצמו, שחרר את ההודעה הדרמטית, איך לא, בציוץ ברשת החברתית שאותה הוא מבקש לעזוב.

ביום חמישי כתב מאזאווה: "אני אתמקד בעסק העיקרי שלי. האתגר שלי נמשך. אשיג תוצאות טובות ואעשה כל מה שנדרש. אנא, תנו לי לקחת פסק זמן מטוויטר", כתב מאזאווה, וסיים באמוג'י של אדם קד קידה.

הציוץ הזניק מיד את מניות חברת האופנה Zozo ב-7%. עם זאת הקפיצה לא נשארה עד תום המסחר של אותו יום, והמניה ירדה בחזרה. 

דוברת מטעם חברת האופנה זוזו אישרה את דבריו של מאזאווה, אך סירבה להגיב מעבר לכך.

בשבוע שעבר, נמסר מחברת Zozo כי הרווח הנקי צפוי לרדת בשנה הפיסקלית הנוכחית, וזו הירידה השנתית הראשונה מאז שמניות זוזו הונפקו לציבור בשנת 2007. זאת ועוד - מניות החברה ירדו ביותר מ-60% מאז שהגיעו לשיא בחודש יולי 2018.

חברת האופנה רשמה מכירות איטיות של מותג בגדי בית שהשיק מאזאווה ואתר האופנה Zozotown שבבעלות החברה ננטש על ידי כמה מותגי אופנה, שהיו מוטרדים מתוכנית הנחות שביקש מאזאווה להעניק ללקוחות האתר. 

בנוסף, כמה מהמשקיעים התלבטו אם מר מאזאווה היה ממוקד כולו בעסקי האופנה שלו, מכיוון שפעילויות אחרות שלו משכו תשומת לב: מאזאווה רכש ב-2017 ציור של גולגולת שחורה של האמן ז'אן-מישל בסקיה ושילם תמורתו 110.5 מיליון דולר. כמו כן, בשנת 2023 אמור להיות מאזאווה הלקוח המשלם הראשון שיטוס סביב הירח על רכב SpaceX של אלון מאסק, מנכ"ל יצרנית הרכב טסלה.