תמ"א 38 ביבנה: "הכי קשה היה עם בעלים של דירות מושכרות"

7 בניינים ברחוב הדרור ביבנה עוברים בימים אלה שיפוץ וחיזוק ע"י אותו יזם • היזם יוכל לבנות 14 דירות נוספות בכל אחד מהם

רחוב הדרור ביבנה / צילום: אייל פישר
רחוב הדרור ביבנה / צילום: אייל פישר

סיפור בעלי הדירות:

"מיד אחרי שקנינו את הדירה התעניינו בנושא התמ"א, אבל ראינו את זה רק בערים אחרות. כשראינו ברחוב שלנו את הפרויקט הראשון התעניינו וכך הגענו לרובי. אז דחפנו וישבנו עם הדיירים והחתמנו דייר-דייר. הכי קשה היה עם בעלים של דירות מושכרות, שרק עניין אותם שיצטרכו להוריד את שכר הדירה, אבל לבסוף כולם חתמו. הבנייה נמשכה שלוש שנים ועכשיו גם משמאלנו וימינינו יש בניינים בשיפוץ, אבל זה היה שווה. קיבלנו תוספת של יותר מ-40 מ"ר כי היו זכויות בנייה שלא מומשו ועכשיו קיבלנו אותן. יש לנו פה מצוקת חניה, אז ויתרנו על גינה לטובת חניות. אין חניה לכל דירה, אבל לא לכולם בבניין יש כלי רכב. מי שבא לפה ורואה את הבניין לא מאמין שזה אותו בניין שהיה פה פעם".

היזם, רובי נעים, גדל ברחוב הדרור, ועבורו מדובר בסגירת מעגל. "זה פרויקט מיוחד עבורי כי יש לי חיבור אישי לכל אבן, עץ ומדרכה ברחוב הזה. אני עוד זוכר בדיוק איפה היינו משחקים כדורגל בתור ילדים, וזה מאוד מרגש אותי. בכל פעם שאני מגיע לשטח אני מתמלא בנוסטלגיה והתרגשות, כל דבר כאן מזכיר לי עוד חוויית ילדות".

התמורה ליזם:

14 דירות בכל בניין: 8 דירות בקומה ה-5 וה-6, שני פנטהאוזים בקומה 7, 4 דירות גן בקומה המפולשת.

התמורה לבעלי הדירות:

תוספת של ממ"ד, מרפסת והרחבת שטח הדירה - סה"כ תוספת של כ- 22 מ"ר (לא כולל מרפסת). חיזוק ושיפוץ הבניין, מעלית ושיקום הגינה/חניה.

לו"ז:

כל שבעת הבניינים נמצאים בשלבי בנייה. הפרויקט כולו צפוי להימסר בעוד כשנה.

רחוב הדרור יבנה / צילום: אייל פישר
 רחוב הדרור יבנה / צילום: אייל פישר