משפחת אבלס האוסטרלית, שותפתו של צדיק בינו לשליטה בבנק הבינלאומי, מכרה ממניות פיבי תמורת כ-42 מיליון שקל

המכירה נעשתה לפי מחיר מניה של 101 שקל - נמוך בכ-3% משווי המניה בבוקר ביצוע העסקה, ביום רביעי • המניות שנמכרו אינן מהוות חלק ממניות גרעין השליטה לפי היתר בנק ישראל

צדיק בינו/ צילום: תמר מצפי
צדיק בינו/ צילום: תמר מצפי

משפחת אבלס האוסטרלית, שותפתו של צדיק בינו לשליטה בבנק הבינלאומי , מכרה בימים האחרונים נתח ממניות חברת פיבי , באמצעותה מחזיק בינו בבנק - תמורת כ-42 מיליון שקל. מעדכון של פיבי בנושא עולה, כי הלן ומייקל אבלס מכרו קצת יותר מ-1% ממניות החברה לפי מחיר מניה של 101 שקל - נמוך בכ-3% משווי המניה בבוקר ביצוע העסקה, יום רביעי האחרון.

בפיבי ציינו כי כל המניות שנמכרו, בכמה עסקאות שעיקרן נעשו בבורסה, הן "מניות שאינן מהוות חלק ממניות גרעין השליטה לפי היתר בנק ישראל". לאחר המכירה היקף ההחזקות של משפחת אבלס בפיבי, באמצעות חברת אינסטנז, עומד על קרוב ל-12%. 

מימוש זה מצטרף למכירה גדולה יותר שביצעה משפחת אבלס בתחילת חודש דצמבר האחרון, של קרוב ל-3% ממניות פיבי תמורת כ-100 מיליון שקל, מכירה שבוצעה מחוץ לבורסה לפי מחיר מניה של כ-99 שקל. המכירה בדצמבר נעשתה במקביל למכירה גדולה יותר שביצע בינו - אז מכר קרוב ל-10% ממניותיה של פיבי תמורת כ-340 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של קרוב ל-99 שקל.

בשנה האחרונה התחזקה מניית פיבי ב-12% והיא משקפת לחברה שווי של 3.5 מיליארד שקל.

בינו הוא בין מממשי המניות הגדולים בשנים האחרונות בבורסה, אולם עד חודש דצמבר המכירות הגדולות שביצע נעשו במסגרת פרידתו מהשליטה בחברת האנרגיה פז, שם הוא מכר מאז 2016 ממניותיו בתמורה כוללת של כ-2 מיליארד שקל.