חיים כפולים: השכיר שמקים סטארט-אפ בסופי השבוע

אימן זידאן, 30, מהנדס תוכנה בחברת פנדו (Pendo) • טווח שכר 32-27 אלף שקל

אימן זידאן/  צילום: לורה בוורמן
אימן זידאן/ צילום: לורה בוורמן

איפה אני תופסת אותך?

"חזרתי אתמול מחו"ל, ובעוד יומיים אטוס שוב, הפעם במסגרת העבודה. אני מבקש, אם אפשר, שנערוך את הראיון באנגלית - אני תושב חוזר ויהיה לי קל יותר לבטא את עצמי באנגלית. בכלל, בהייטק אני רגיל לדבר באנגלית. אני עובד בחברת פנדו, שהיא חברה אמריקאית בעלת משרדים בישראל, לאחר שבאחרונה רכשה את חברת אינסרט הישראלית. אנחנו מציגים לחברות תובנות לגבי המוצרים שלהן, ומספקים למפתחים המלצות לפעולות".

כמה זמן אתה שם ואיך הגעת להייטק?

"אני בפנדו חמישה חודשים. מאז שאני זוכר את עצמי כילד, רציתי לעשות את מה שאני עושה היום: התחלתי לקודד בגיל צעיר, כי פשוט רציתי לפתור בעיות. התחלתי ללמוד את זה לבד, וזה כמובן דרש ממני לשפר את האנגלית, כי כל הספרים והמידע שמצאתי היו באנגלית".

למדת תכנות בעצמך, או באוניברסיטה?

"בסופו של דבר הגעתי לאוניברסיטה בוושינגטון ולמדתי הנדסת תוכנה, אבל למעשה את כל מה שהייתי צריך לדעת בהתחלה למדתי בעצמי. ההורים שלי לחצו עלי לצאת ללמוד ותמיד דאגו, גם כילד, שאלמד בבתי הספר הטובים ביותר. אמא שלי באופן טיפוסי חלמה שאהיה רופא, ואבא שלי אמר שאעשה מה שארצה, גם כשעלתה האפשרות להצטרף לעסק המשפחתי לשיווק מוצרי מזון לסופרמרקטים. פגשתי במקרה מישהו שהציע להשקיע בי: בדיוק כשעמדתי להירשם לטכניון, הוא הציע לי להצטרף אליו לחברה שלו ולסייע לו, ובתמורה הוא יממן לי את הלימודים בארה"ב. לאחר כמה שנים בארה"ב, חזרתי לארץ".

איפה אתה גר היום?

"בכפר מנדא, משם אני נוסע מדי יום לעבודה בהרצליה. זו נסיעה של שעה ורבע, ומבחינתי זה כלום. אני מנצל את הנסיעה ביעילות להאזנה לפודקאסטים ולמוזיקה. זה זמן שאני גם זקוק לו, כי אני עובד בימים האלה על הסטארט-אפ שלי, שלא קשור לעבודה בפנדו. זה דורש ממני ללמוד תחומים חדשים, ואת זה אני עושה בדרך. אני יודע איך להיות מהנדס טוב, אבל עדיין לא יודע מספיק על ביזנס".

אין לפנדו בעיה עם זה שיש לך עוד סטארט-אפ?

"לא, ולמעשה זה לא הסטארט-אפ הראשון שלי. כשחייתי בארה"ב היה לי גם סטארט-אפ, אבל החלטתי לסגור אותו. עכשיו זה ניסיון חדש. זו בעצם הסיבה שרציתי להגיע לעבוד בפנדו - בניגוד לניסיון שלי בעבר בחברות גדולות, רציתי עכשיו להתנסות בעבודה בסטארט-אפ כדי ללמוד מהשטח, והייחוד של פנדו הוא בשקיפות המלאה שיש על כל הנתונים. זה אחד הערכים של החברה. בכל מקרה, כשאני בפנדו אני עובד רק עבור פנדו, ובסופ"ש אני משקיע בסטארט-אפ, שקוראים לו סונטה - אנחנו מנסים למצוא פתרון לארגונים שעובדים מול נרשמים אונליין, כבר יש לנו לקוחות".

איפה תהיה בעוד חמש שנים מהיום?

"אתפתח בקריירה, ובתקווה גם בסטארט-אפ שלי".