הסכם בין טבע לעובדים בכפ"ס: יקבלו בונוס ותוספת שכר

עובדי המפעל יקבלו תוספת שכר של 2.2% ובנוסף לכך הוסכם כי במשכורת מרץ הקרוב יקבלו העובדים בונוס בגין שנת 2018 • תוקף ההסכם הקיבוצי הקודם שהונהג במפעל יוארך עד לסוף 2019

שלטים של ועד עובדי טבע בכפר-סבא / צילום: ועד עובדי טבע
שלטים של ועד עובדי טבע בכפר-סבא / צילום: ועד עובדי טבע

הסכם קיבוצי נוסף בחברת התרופות טבע: מספר ימים לאחר שנחתם הסכם עם עובדי מפעל "מיגדה" בקריית שמונה (שנמכר לקרן פימי), היום (א') נחתם הסכם עם 1,200 עובדי האתר בכפר סבא - אחד האתרים החשובים של טבע בארץ, בו מיוצרת התרופה המקורית קופקסון.

ההסכם הקיבוצי הקודם שהונהג במפעל הוארך עד סוף 2019, לרבות כל זכויות העובדים ותנאי שכרם והעסקתם. עוד נקבע כי החל ממשכורת מארס ועד לסוף השנה, ייהנו כלל העובדים מתוספת שכר חודשית אחידה בגובה 2.2%. במקביל, בהנחה שטבע תעמוד ביעדי 2018, יקבלו העובדים בונוס בגין 2018 לצד כלל עובדי החברה. נזכיר, כי בין עובדי כפ"ס לטבע ישנה מחלוקת בנוגע לבונוס 2017 שטרם הוסדרה, וההליך המשפטי בנושא זה נמשך.

עובדי טבע כפר סבא לא היו חלק מתוכנית ההתייעלות הנרחבת שעליה הודיעה החברה בסוף 2017, משום שעוד קודם בוצעו באתר קיצוצים במצבת העובדים.

החתימה על ההסכם נערכה במעמד יו"ר ההסתדרות במרחב השרון, יוחנן נתנזון; הרצל יאקה, יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה; אליעזר בלו, מ"מ יו"ר האיגוד; שאול דור, יו"ר ההסתדרות בסניף כפ"ס-הוד השרון; עו"ד שחר יחזקאל, מזכיר האיגוד המקצועי מהמרחב;  וחברי ועד טבע כפ"ס בראשות אלירן קוזליק. המו"מ לווה משפטית מצד ההסתדרות על-ידי עו"ד ורד ויץ מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי ועו"ד יעל שילוני ממשרד שילוני ושות' שייצגה את הוועד. קוזליק מסר כי "אני שמח שהגענו להבנות ולסיום הסכסוך ללא צורך בצעדים ארגוניים. שוב הוכחנו שבהידברות אפשר להתגבר על הפערים. אני קורא כעת לכולם, מנהלים ועובדים, לאחד כוחות ולפעול ביחד על מנת לעמוד ביעדים שמוצבים בפנינו על מנת שביחד נצעיד את אתר כפ"ס לעתיד טוב יותר".

מטבע נמסר: "אנו מברכים על ההסכמות שהושגו - בתום משא ומתן מתמשך ואינטנסיבי - עם ההסתדרות ונציגות העובדים בכפ"ס. הצדדים פעלו במשותף לגישור על הפערים ולגיבוש הסכם הוגן ומכבד לטובת העובדים והמפעל - כאחד. יחד עם זאת, ההסכם אינו מתעלם גם מהנסיבות העסקיות המורכבות עמן טבע עודנה מתמודדת. יודגש, ההסכם הקיבוצי אינו אלא אמצעי להשגת המטרה המשותפת למנהלי ועובדי האתר - שהיא להבטיח שאתר כפ"ס יהיה יעיל, תחרותי ובעל אופק ועתיד ברי-קיימא בסביבה המאתגרת והמשתנה תדיר. עוד ראוי להיאמר, כי הזכאות לבונוס תלויה בביצועי חברה ובביצועים האישיים ואין היא חלק מההסכם הקיבוצי".

יו"ר הוועד, אלירן קוזליק: "אני שמח שהגענו להבנות ולסיום הסכסוך ללא צורך בצעדים ארגוניים. שוב הוכחנו שתוך הידברות אפשר להתגבר על הפערים. אני קורא כעת לכולם, מנהלים ועובדים, לאחד כוחות ולפעול ביחד על מנת לעמוד ביעדים שמוצבים בפנינו על מנת שביחד נצעיד את אתר כפר-סבא לעתיד טוב יותר".