אריה דרעי: נתניהו יהיה ראש הממשלה כל עוד החוק מתיר לו וכל עוד אין פסק דין חלוט

דרעי אמר את הדברים בכנס הפתיחה של מערכת הבחירות של ש"ס שהתקיים הערב בבת ים • הבעת התמיכה בנתניהו היא ניסיון למנוע ממצביעי ש"ס לעבור לליכוד

כנס מפלגת ש"ס / צילום: דני זקן
כנס מפלגת ש"ס / צילום: דני זקן

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הכריז בעצרת פתיחת הבחירות של התנועה כי ימליץ לנשיא על בנימין נתניהו להקמת הממשלה.

דרעי אמר: "היינו הראשונים שהכרזנו שהוא יהיה ראש הממשלה והוא ימשיך לכהן כראש הממשלה כל עוד החוק מתיר לו וכל עוד שאין פסק דין חלוט. נקודה". דרעי העניק מחמאות רבות לנתניהו ואמר כי הוא ראש הממשלה הטוב ביותר של ישראל בעת הזו והיום אחד מהמנהיגים החשובים בעולם. דרעי הבהיר, כפי שנכתב כאן בגלובס בשבועות האחרונים, כי ש"ס תרוץ לבדה ולא תתאחד עם יהדות התורה.

לדברי דרעי היה שיתוף-פעולה מדהים בקדנציה האחרונה עם יהדות התורה וזה יימשך גם בקדנציה הבאה אבל עדיין בנפרד. דרעי עקץ את בני גנץ באומרו כי יש מי שרוצים להיות ראש ממשלה גם אם לא עשו די בחייהם. הוא מתח על גנץ ביקורת בשל דבריו כי הוא תומך בתחבורה ציבורית בשבת ובנישואים אזרחיים.

בכנס הפתיחה של מערכת הבחירות של ש"ס שהתקיים הערב בבת ים, השתתפו מאות מפעילי התנועה. הצהרתו של דרעי על נתניהו אינה מפתיעה, גם כי הוא עצמו עומד בפני הגשה אפשרית של כתב אישום. אם כי במקרה שלו לפי התקדים שנוצר בעקבות כתב האישום הראשון נגדו, אם אכן יואשם כעת שוב, הוא יאלץ להתפטר. סיבה שנייה וחשובה להבעת התמיכה בנתניהו היא ניסיון למנוע ממצביעי התנועה לעבור לליכוד בעקבות הקמפיין הצפוי של נתניהו לקראת הבחירות ובו יעמיד עצמו כקורבן של המשטרה למערכת המשפט.

החשש של ש"ס, כמו של מפלגות הימין האחרות, שהציבור המזדהה עם המסר של נתניהו יחליט ברגע האחרון להביע הזדהות זו בהצבעה לליכוד. וכך סיסמת הבחירות הראשונית של שס היא "מתחילים ברגל ימין" לבטל מראש כל חשש או האשמה כי היא עשויה ללכת עם מפלגה אחרת משמאל לליכוד.

ניסיון של ש"ס לשנות את פתק ההצבעה ולהכניס בו כיתוב "תומכים בבנימין נתניהו", נפסל על ידי ועדת הבחירות המרכזית. אחד מבכירי ש"ס אמר הערב כי המטרה המוצהרת היא עשרה מנדטים אבל ישמחו מאוד לשמור על שבעת המנדטים שהשיגו בבחירות האחרונות.