ספירה לקויה וחשד לזיוף: אי סדרים בהצבעת הפריימריז בליכוד

"הוצגו בפני פרוטוקולים של הקלפי במועצה איזורית גזר, גלבוע, בני ברק, קרית מלאכי, כסרא סמיע, ערד, נתיבות ועוד מקומות רבים... והתוצאות אינן תואמות את התיעוד של המשקיפים" כך כתב עו"ד שי גלילי, מבקר הפנים של הליכוד, במכתב דרישה לליכוד לבצע ספירה מחדש של הקלפיות מהפריימריז

פריימריז הליכוד / צילום: שלומי יוסף
פריימריז הליכוד / צילום: שלומי יוסף

מבקר הפנים של הליכוד, עו"ד שי גלילי, הגיש הלילה (א') מכתב דרישה למפלגה לבצע ספירה מחדש של הקלפיות, אחרי שמצא מספר רב של קלפיות שנספרו בצורה לקויה, עד כדי חשד לזיופים או רשלנות בספירה הידנית של התוצאות של הפריימריז שנערכו ביום שלישי האחרון.

במכתבו מציין גלילי שבמספר רב של מוקדים תוצאות "האמת" שהוזמו למחשבי המפלגה אינן תואמות את דיווחי המשקיפים, כפי שצולמו על ידם במקומות ההצבעה.

"הוצגו בפני פרוטוקולים של הקלפי במועצה איזורית גזר, גלבוע, בני ברק, קרית מלאכי, כסרא סמיע, ערד, נתיבות ועוד מקומות רבים... והתוצאות אינן תואמות את התיעוד של המשקיפים" כתב גלילי.

בגלבוע, כותב גלילי ההצבעות לא שוקללו כלל, בבני ברק מירי רגב זכתה ב-274 קולות, על אף שהיו 60 מצביעים בקלפי, בקרית מלאכי זכה גלנט ב-640 קולות, על אף שיש שם 60 מצביעים.

בעיר ערד, הצביעו למעלה ממאתיים מצביעים, אך מספר הקולות לכל מועמד לא עבר מספר תלת-ספרתי רכיב חשוד, בהתחשב בכך שבחובתו של כל מצביע היה לסמן מועמדים.

בנתיבות השר כ"ץ זכה ל 1061 קולות בקלפי בה הצביעו 1047 בלבד.

וגלילי ממשיך ומפרט על בעיות רבות נוספות: אי התאמה בין הצבעת חברי המרכז למועמדי המחוזות, "לא יכולתי למצוא כל הסבר סביר לאי התאמה כה קיצונית בין "תוצאות האמת" לבין התוצאות שנרשמו במחשב המרכזי ויוחסו למועמדים השונים. יתכן, כי הדבר נובע משגגה ויתכן והדבר נעשה במכוון. בין ובין כך, מדובר בפגם חמור, בהתחשב בכך שאף אחד מחברי ועדת הבחירות ו/או המשקיפים בחדר הספירה לא ידע על כך ולא יכל היה לאתר מעשים אלו בזמן אמת". כתב גלילי.

גלילי מעלה השערה כי חברת כח האדם שביצעה את הספירה פתחה למעלה מ-30 קלפיות בו זמנית מבלי שאדם המפקח על התהליך יכול להשקיף באופן אפקטיבי.

לסיכום גלילי מציין שלאור חריצת הגורלות של קריירות פוליטיות "אבקש להורות על ספירה חוזרת של כל הקולות".

עוד בליכוד, אתמול הוגשו מספר עתירות נגד אופן ההצבעה על שיבוץ השריונים שביקש ראש הממשלה נתניהו. ח"כ דוד ביטן טוען שמתפקדי הליכוד אינם הגוף היכול להכריע בנוגע לשריונים, אלא רק מרכז הליכוד תוך תיקון התקנון. חברי הכנסת של הליכוד חוששים ששיבוץ מועמדים נוספים ברשימה ידחוק אותם אל מחוץ לרשימה .

יו"ר הקואליציה לשעבר, שהיה קרוב מאוד לנתניהו מוביל את העתירה יחד עם מועמדים נוספים שנבחרו במשבצות השיריון המיוחדות לנציגי המחוזות, בהם מיקי זוהר, שרן השכל ויואב קיש. הדיון יערך היום בפני בית הדין של הליכוד בראשות עו"ד קליינר.

תגובת הליכוד: הליכוד גאה בפריימריז ובעובדה שהוא בודק את עצמו בצורה ישרה וקפדנית. תוצאות רשמיות יפורסמו בימים הקרובים לאחר שיושלמו כל הבדיקות בנושא.