תוצאות הפריימריז במפלגת העבודה: איתן כבל נדחק, כך נראית צמרת הרשימה

איציק שמולי, סתיו שפיר, שלי יחימוביץ' ועמיר פרץ במקומות הראשונים • נרשמו שיעורי הצבעה גבוהים של 56.3% • מזכ"ל המפלגה: "59 יום לפני הבחירות, יש לנו שיעור משתתפים גבוה, וזו הצבעת אמון"

אבי גבאי, עמיר פרץ ופעיליו במהלך פריימריז מפלגת העבודה / צילום: שלומי יוסף
אבי גבאי, עמיר פרץ ופעיליו במהלך פריימריז מפלגת העבודה / צילום: שלומי יוסף

באופן שהפתיע גם את אנשי מפלגת העבודה, הגיע שיעור גדול של מתפקדים ברחבי הארץ ב-84 מוקדים כדי להשתתף בפריימריז במפלגה אתמול. ההצבעה נסגרה על שיעור השתתפות של 56.3%, מתוך 59 אלף מתפקדים. במפלגת העבודה פרסמו בתוך שעה מסגירת הקלפיות את תוצאות האמת. 

תוצאות הפריימריז על סמך הבחירות בקלפיות והבטחת ייצוג בלבד:

1. איציק שמולי 2. סתיו שפיר 3. שלי יחימוביץ' 4. עמיר פרץ 5. מרב מכאלי 6. עמר בר לב 7. רויטל סוויד 8. יא-יא פינק 9. מיכל בירן 10. גברי ברגיל 11. איתן כבל 12. סלח סאעד 13. אמלי מואטי 14. לאה פדידה 15. הנריקה צימרמן 16. נחמן שי 17. לילי בן עמי 18. גלעד קריב 19. משה מזרחי 20. מיכל צ'רנוביצקי 21. יוסי יונה 22. ישראל זיו 23. שאדי קבלאן

כזכור, ליו״ר המפלגה שמורים שריונים במקום 2 ו-10. מקום 11 ברשימה שמור למזכ"ל המפלגה ערן חרמוני. גבאי הבטיח שישתמש בשריונים בשיקול דעת וזהירות, לאור הלחץ הגבוה בקרב המתמודדים עם הסקרים המראים שמפלגת העבודה מכניסה רק 6-7 מנדטים.

לשאלת "גלובס" את יו"ר המפלגה אבי גבאי האם הרשימה היא הצלחה שלו, אמר גבאי: "הרשימה היא הצלחה לעבודה. נבחרת עם שלי עמיר איציק סתיו והאחרים, ייצוג מעולה לכל אזרחי המדינה".

באירוע המסכם של המפלגה בגני התערוכה בירך מזכ"ל המפלגה על תוצאות הפריימריז: "ראינו היום את מפלגת העבודה במלוא תפארתה. כל אלה שמיהרו להספיד את המפלגה, לאט לכם, כוחנו במותנינו. אנחנו חדורי קרב כדי לשנות את פני המדינה. כרגע הסקרים פחות טובים ואנחנו לא מזלזלים בכך, אבל 59 יום לפני הבחירות, יש לנו שיעור משתתפים גבוה, וזו הצבעת אמון בנו. אני יוצאים מן היום הזה עם רוח גבית ואנחנו נשנה את המגמה ונעלה בסקרים".

אחד ממקורביו של כבל אמר ל"גלובס" כי משימת החיסול של אבי גבאי הצליחה וכי אם מטרתו היא השתקת כל ביקורת או אופוזיציה בעבודה הרי שהצליח. עם זה אומר המקורב כי איתן כבל יתן את כל כולו להעלאת מפלגת העבודה בחזרה למספר דו ספרתי. איתן היה בעבודה לפני גבאי ושיהיה בה אחריו.

מוקדם יותר אתמול אמר ח"כ איתן כבל, אשר יצא בגלוי ובבוטות נגד הנהגתו של גבאי: "אני בקרב הישרדות, אני עובר יום לא פשוט. אף על פי כן אני סומך על המתפקדים שידעו להעריך את עבודתי".

עמיר פרץ ופעילי מפלגת העבודה / צילום: שלומי יוסף
 עמיר פרץ ופעילי מפלגת העבודה / צילום: שלומי יוסף

שלי יחימוביץ' מצביעה בפריימריז העבודה / צילום: שלומי יוסף
 שלי יחימוביץ' מצביעה בפריימריז העבודה / צילום: שלומי יוסף

בקלפי המרכזית ב"אקספו תל-אביב" בגני התערוכה הצביעו אתמול בשעות הבוקר יו"ר המפלגה אבי גבאי ורעייתו איילת. אל המקום הגיעו גם בכירי המפלגה עמיר פרץ, איציק שמולי ושלי יחימוביץ'. על רקע הסקרים הלא מחמיאים, מספר פעילים במקום אמרו שהם ממשיכים לתמוך במפלגה וכי האווירה הציבורית מקשה עליהם. אבי גבאי אמר ל"גלובס" כי הוא משוכנע שמספר המנדטים המופיעים כיום בסקרים אינו משקף את המצב כפי שיהיה הקלפיות בעוד חודשיים.

ח"כ איציק שמולי אמר ל"גלובס" שמפלגתם לא תתחיל בהכרח לתקוף את עמדותיו של בני גנץ יום אחרי הפריימריז אך ש"זה חוסר אחריות ללכת על כיוון של לא ימין ולא שמאל בשעה שיש אתגרים כה גדולים למדינה".

פעילים של מפלגת העבודה/ צילום: שלומי יוסף
 פעילים של מפלגת העבודה/ צילום: שלומי יוסף

סתיו שפיר ופעילי מפלגת העבודה / צילום: שלומי יוסף
 סתיו שפיר ופעילי מפלגת העבודה / צילום: שלומי יוסף