מי יחליף ביטקוין לשקלים עבור בית השקעות הקריפטו של מנכ"ל הפועלים לשעבר?

חברת Silver Castle, שהוקמה על ידי צבי זיו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, אלי מיזרוח, לשעבר מנכ"ל גולף, וגבי רביד, לשעבר מנכ"לית בית ההשקעות פסגות, מתחילה בשיתוף פעולה עם ברוקר הביטקוין הישראלי Bits Of Gold, שיאפשר ללקוחותיה להמיר ביטקוין לשקלים

אלי מיזרוח, מנכ"ל Silver Castel (מימין), ויובל רואש, מנכ"ל Bits Of Gold / צילום: נבו לפידות
אלי מיזרוח, מנכ"ל Silver Castel (מימין), ויובל רואש, מנכ"ל Bits Of Gold / צילום: נבו לפידות

בית השקעות הקריפטו הישראלי Silver Castle הודיע היום על תחילת שיתוף פעולה עם ברוקר הביטקוין הגדול בישראל, Bits Of Gold. סילבר קסטל יאפשר למשקיעים כשירים ומוסדיים מישראל להיכנס לתחום באמצעות המרה בין מטבעות דיגיטליים לשקלים שתבצע בבלעדיות ביטס אוף גולד.

חברת Silver Castle הוקמה ב-2018 על ידי מנכ"ל קבוצת גולף לשעבר אלי מיזרוח, מייסדת ומנכ"לית בית ההשקעות פסגות לשעבר, גבי רביד, ומנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, צבי זיו. החברה מספקת שירותי ניהול נכסי קריפטו, ייעוץ והשקעה במיזמים המבוססים על טכנולוגיית הבלוקצ'יין.

מיזרוח, המכהן כמנכ"ל סילבר קסטל, אמר: "אנחנו נותנים ללקוחותינו, משקיעים כשירים ומוסדיים, להשקיע בקרנות המאפשרות חשיפה לקריפטו. יש לסילבר קסטל שתי קרנות, המנוהלות באיי קיימן, שלהן שתי אסטרטגיות השקעה שונות: האחת, לונג-שורט מומנטום דריבן, והשנייה אינדקס מנוהל של עשרת המטבעות הגדולים בקריפטו. אנחנו מאמינים שקריפטו הוא נכס שבו יש הזדמנות לתשואות אטרקטיביות ונמצא בקורולציה נמוכה לפורטפוליו השקעות רגיל, ולכן כניסה לתחום כעת היא אטרקטיבית מאוד עבור הגופים האלה".

תומר ניב, סמנכ"ל פיתוח עסקי בביטס אוף גולד, אמר: "אנחנו הגוף היחידי בארץ שיכול לקחת שקלים ממשקיעים, להמיר אותם לביטקוין ולשלוח לקרן שתסחור בהם. הבעיה המרכזית שבה נתקלים משקיעים בתחום היא שהבנק ממאן לקבל את הכסף שאותו הרוויחו ביושר בתחום. ביטס אוף גולד מבצעת בדיקת נאותות גם למשקיעים וגם לקרן, והבנק משתמש בבדיקת הנאותות הזו במסגרת ניהול סיכוני הלבנת ההון שלו - מה שמאפשר לו להכניס את הכסף לחשבון הבנק בחזרה".

לדברי יובל רואש, מנכ"ל ביטס אוף גולד, "בפועל, משקיעים רבים בקריפטו עלולים להיתקע עם הכסף. הם קונים מטבעות בזירות שונות ברחבי העולם ואחר כך הם לא יכולים למכור אותם, כי הבנקים לא מוכנים להפקיד אותם בחשבון. ביטס אוף גולד מספקת את הציות והעמידה בכללי הלבנת ההון - מה שמאפשר לבנקים לקלוט את הכספים ללא חשש".

הביטקוין (BTC ) נסחר היום במחיר ממוצע של כ-3,650 דולר, אחרי עלייה של כ-6% בשבוע האחרון, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. מחירו הנוכחי של הביטקוין נמוך בכ-81% מהשיא שאליו הגיע בדצמבר 2017.