חדשות רעות למתחרות: בזק תמכור מכשירי סלולר בחנויות שלה

בזק תנצל את תזרים המזומנים שלה כדי למכור מכשירי סלולר במחירים אטרקטיביים וב-36 תשלומים דרך חשבון הטלפון • ההחלטה להיכנס לתחום ציוד הקצה היא חלק מהאסטרטגיה של החברה לפעול במקומות שבהם הרגולציה לא חלה עליה

חברת בזק יוצאת היום (ב') במהלך אסטרטגי בעל משמעות על שוק התקשורת. החברה הודיעה על כניסה לתחום הסלולר באמצעות מכירת ציוד קצה בחנויות בזק סטור ובאינטרנט, תוך שהיא מנצלת את תזרים המזומנים האדיר שלה לטובת סבסוד מכשירי סלולר ב-36 תשלומים.

במקרה שבזק תצליח לקחת נתח שוק בתחום, חברות הסלולר בישראל ייקלעו לבעיה מאוד חמורה, היות שללא מכירות של ציוד קצה, החברות, שממילא נמצאות בהפסד, עשויות להיקלע למשבר עוד יותר חמור.

ההחלטה של בזק להיכנס לתחום ציוד הקצה היא חלק מהאסטרטגיה של החברה לפעול במקומות שבהם הרגולציה לא חלה עליה. לחברה אין מניעה רגולטורית למכור ציוד סלולרי בחנויות בזק סטור, ולכן סביר להניח שבזק תכננה מראש להיכנס דווקא לתחום זה, למרות שהרווחיות בו מאוד נמוכה, והתחרות מאוד חזקה.

הקלף המנצח בסיפור של בזק הוא היכולת שלה לנצל את תזרים המזומנים שלה לטובת המהלך. בשוק הסלולרי החברות כמעט והפסיקו למכור ב-36 תשלומים בגלל הפגיעה החדה בתזרים המזומנים שלהן. החברות מוכרות ב-12 תשלומים ומשחקות עם המספר מעת לעת לפי צורכיהן. בבזק האמירה היא חד-משמעית וללא משחקים. מי שירצה יוכל לקנות מכשיר סלולרי ולשלם עליו דרך חשבון הטלפון שלו, וזה כבר מהלך בעל משמעות שיווקית גדולה.

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, מסר: "שוק מכירת מכשירי הסלולר על-ידי מפעילות הסלולר הגדולות בישראל מוערך בכ-2.5 מיליארד שקל בשנה. מדובר במהלך אסטרטגי עבור בזק ובכניסה לתחום שהוא אמנם חדש עבורנו אך משיק לפעילותנו. בכוונת בזק להיות שחקן משמעותי ולכבוש נתח שוק גדול והולך בתחום. היתרון המובנה של בזק בתחום נובע מכך שניתן לשלם על המכשיר במספר רב של תשלומים דרך חשבון הבזק, ובמקביל ליהנות מהשירות הטוב ביותר בשוק התקשרות" .

קרן לייזרוביץ', סמנכ"לית שיווק וחדשנות בבזק, אומרת כי מכירת מכשירי הסלולר היא הסנונית הראשונה בשורה של מהלכים שמתכננת החברה כחלק מאסטרטגיה של הרחבת סל המוצרים והשירותים המוצעים ללקוח. "כחלק מאסטרטגיית הרחבת הפעילות, אנו נכנסים לתחום פעילות חדש ומגדילים את מעטפת המוצרים והשירותים שמהם יכול הלקוח ליהנות, עם מגוון מכשירי סלולר אותם יוכל לרכוש בביטחון, במחירים אטרקטיביים ובתנאים מצוינים. מתוך אותה אסטרטגיה, בכוונתנו להרחיב בחודשים הקרובים את סל השירותים".