המתמודדת הרביעית על חברת התעופה: דיזנהאוז מעוניינת למזג לתוכה את ישראייר ו"לסגור מעגל"

שלוש המתמודדות האחרות הן קבוצת אלקו, קרן ההשקעות קדמה וקבוצת ניר ויצמן-מלונות בראון, שככל הנראה מציעה את הסכום הגבוה ביותר תמורת ישראייר - כ-70 מיליון דולר • בדומה לישראייר, גם דיזנהאוז השתייכה בעבר לקבוצת אי.די.בי

קבוצת התיירות דיזנהאוז בראשותו של עפר חודורוב מתעניינת ברכישת ישראייר - כך נודע ל"גלובס". דיזנהאוז (ככל הנראה לצד גורם נוסף) היא אחת מארבע קבוצות המקיימות מגעים לרכישת חברת התעופה מידי אי.די.בי של אדוארדו אלשטיין.

שלוש הקבוצות האחרות הן זו של ניר ויצמן ורשת מלונות בראון; קבוצת אלקו של משפחת זלקינד; וקרן ההשקעות קדמה. ככל הידוע, קבוצת ויצמן-מלונות בראון מציעה את הסכום הגבוה ביותר תמורת ישראייר - כ-70 מיליון דולר, אך למתווה הרכישה שלה, המתבסס על נטילת חוב, מתנגדים טייסי ישראייר, החוששים לעתיד החברה. יתר ההצעות נעות ככל הידוע סביב 57-60 מיליון דולר.

המתמודדת הרביעית כאמור היא קבוצת התיירות דיזנהאוז, שמבחינתה רכישת ישראייר ומיזוגה לתוך הקבוצה תהווה סגירת מעגל: בעבר השתייכה גם דיזנהאוז לקבוצת אי.די.בי (והוחזקה לצד ישראייר על-ידי החברה-הבת אי.די.בי תיירות).

ב-2015 מכרה אי.די.בי את דיזנהאוז תיירות יוצאת, שהופרדה מפעילות התיירות הנכנסת של החברה (שנשארה בידי ישראייר) לידי חברת BTC שבבעלות חודורוב, סמי סגול ויורשי יולי עופר, תמורת כ-48 מיליון שקל. אשתקד רכש חודורוב גם מחצית מפעילות דיזנהאוז תיירות נכנסת מידי ישראייר, בעסקה בהיקף של 26 מיליון שקל.

עיקר הפעילות של דיזנהאוז כיום מתמקדת בתיירות היוצאת, ומכאן השאיפה להתרחב גם לתחום התיירות הנכנסת, שגדל מדי שנה. דיזנהאוז מחזיקה בין היתר במותג "צבר", ויש לה אחוזים בחברות ספיריט, המתמקדת בטיולים ליעדים אקזוטיים; וקרוזיט, המתמחה בחופשות שיט.

דיזנהאוז הוקמה ב-1926 (כדיזנהויז) על-ידי יאיר סולומון דיזנהויז. 60 שנה אחרי הקמתה היא נרכשה על-ידי כלל תיירות מקבוצת אי.די.בי. לדיזנהאוז יש כ-40 סניפים בפריסה ארצית בישראל, מחזור המכירות השנתי שלה עומד על 450 מיליון דולר, והיא מעסיקה כ-500 עובדים. דיזנהאוז משמשת כנציגה הישראלית של תאגיד התיירות הגלובלי BCD, הפועל ב-100 מדינות ברחבי העולם. 

מקבוצת דיזנהאוז נמסר: "אנחנו לא נוהגים לדבר על עסקאות לפני שהן מבשילות. כל עוד מתקיים משא-ומתן עם גוף רציני כמו קבוצת בראון, אנחנו לא ניכנס למשא-ומתן בנושא הזה".