סרצ'לייט למחזיקי אג"ח אינטרנט זהב: "הצעת המחיר שלנו סופית"

נציגי הקרן הסבירו באסיפת מחזיקי האג"ח היום כי המחיר בעסקה נחתך בגלל מדיניות משרד התקשורת ובגלל רצף ההודעות השליליות של בזק • באסיפה הסוערת השתתפו כ-50 מחזיקי אג"ח מכל בתי ההשקעות והקרנות החשופות לאג"ח אינטרנט זהב

עו"ד עדי פיגל, בא כוחם של מחזיקי האג"ח / צילום: תמר מצפי
עו"ד עדי פיגל, בא כוחם של מחזיקי האג"ח / צילום: תמר מצפי

נציגי סרצ'לייט הגיעו לאסיפת מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב, כדי להסביר את ההצעה שלהם למחזיקים בניסיון לשכנע אותם בכדאיות העסקה. את האסיפה פתח עו"ד עדי פיגל, בא כוחם של מחזיקי האג"ח שהיה בניו יורק בשבוע שעבר. פיגל הסביר מדוע לדעתו ההצעה אינה טובה ולפיכך אינו ממליץ לקבלה. גם נציג המחזיקים אדוארד קלר מתנגד להצעה.

פיגל תיאר את ההסכם והגדירו כהסכם אופציה שיאפשר בעתיד לסרצ'לייט לסגת מההצעה וזו הסיבה העיקרית להתנגדותו. הוא תיאר את המשא ומתן שהיה עם סרצילייט בניו יורק ושיבח את מנכ"ל החברה דורון תורג'מן שעשה כל שביכולתו כדי לקדם העסקה בזמן המשא ומתן.

לאסיפה נכנסו נציגים של סרצ'לייט, בנקאי ההשקעות של סיטי בנק בישראל מיכאל יפרח ושותף משרד מיתר, עורך דין קליף פליג שהסבירו את עמדת סרצ'לייט וניסו לשכנע את המחזיקים להסכים לעסקה. מחזיקי האג"ח ביקשו מהשניים להסביר כיצד ירד המחיר המוצע מ-42 שקל באמצע דצמבר ל-17 שקל כיום חודשיים בלבד אחרי. אנשי סרצ'לייט טענו כי רצף ההודעות השליליות של בזק ושל משרד התקשורת בחודשיים האחרונים הביא אותם לשינוי המחיר.

עדי פיגל הודיע שבשעות הקרובות לאחר האסיפה תעלה הצעת סרצ'לייט להצבעה. כתבי ההצבעה ניתנים להחזרה עד יום חמישי הקרוב. במהלך הדיון הובעה תרעומת על אנשי סרצ'לייט ששלחו במהלך הלילה ווטסאפים למחזיקי אג"ח וניסו לשכנעם להצביע בעד ההצעה.

נאמן סדרות איגרות החוב יוסי רזניק הודיע למחזיקים שבמידה והצעת סרצ'לייט תידחה ביום חמישי, אזי השלב הבא צפוי בשבוע הבא, שבו צפויה להינתן תשובת הבנקים לגבי אפשרות הזרמת כספים. במידה ולא יקודמו פתרונות מול סרצ'לייט וגם מול הבנקים, אזי צפויה השתלטות של המחזיקים על אינטרנט זהב.

האסיפה הוגדרה כסוערת והשתתפו בה כ-50 מחזיקים מכל בתי ההשקעות והקרנות החשופות לאג"ח אינטרנט זהב. בסיום האסיפה, אנשי סרצ'לייט הבהירו למחזיקים כי יהיו מוכנים לרדת מחלק עיקרי מהתנאים המתלים אך מבחינתם המחיר לא ניתן לשינוי.