קורקינט שהופך למכונית קטנה ועוד גאדג'טים לנסיעה קצרה

סקייטבורד חשמלי שמרטי מק'פליי היה מקנא בו, קורקינטים שיכולים להפוך לאופניים זעירים או למכונית קארטינג, אופניים מתקפלים מלאי שיק - ואפילו גלשן ממונע למי שעובדים או גרים באי בודד

גם אם הצלחתם לצלוח את הפקקים הבלתי נסבלים והגעתם אל יעדכם בתחבורה ציבורית, עדיין ממתין לכם קטע הדרך האחרון לעבודה, לבית או אל החניה המרוחקת שבה השארתם את רכבכם. הפיתרונות התחבורתיים החשמליים שנועדו לצלוח מקטע סופי זה מכונים "תחבורה אישית למייל האחרון" והם הפכו לטרנד עולמי, שמושך מיליארדים של כספי משקיעים והרבה יצירתיות הנדסית, והכל בשם הנוחות וההגעה הקלה והמהירה.

סקייטבורד חשמלי דקיק וקליל

סקייטבורד חשמלי הוא כיום אמצעי תחבורה אישי נפוץ בערים, אולם גם בחזית הזו עוד יש מקום לשיפורים. דוגמה אחת הוא הסקייטבורד המכונה Miles Mini, שהושק בינואר באתרי גיוס ההמונים וגייס עד כה קרוב ל-70 אלף דולר.

לטענת המפתחים זהו לא רק המוצר הדקיק והקליל מסוגו בעולם, עם עובי של 2.5 ס"מ ומשקל של פחות מ-3 קילו כולל סוללה, אלא גם אחד החזקים והמהירים מסוגו. הוא מונע באמצעות מנוע אחד או שניים, בהתאם לדגם, כאשר המנועים מותקנים בתוך הגלגלים. על פי המפתחים, הדגם בעל שני המנועים מסוגל להגיע למהירות של מעל 35 קמ"ש, לטפס על שיפועים עד 20% ולצלוח טווח של בין 16 ל-29 קילומטר (בהתאם למהירות) על טעינה יחידה. מי שירצה להכפיל את הטווח יכול לרכוש סוללה רזרבית שניתן להחלפה מהירה.

הביצועים המרשימים הושגו, בין השאר, בזכות שלדה קלילה עשויה מסיבי פחמן, שלתוכה הוטמעה האלקטרוניקה החיונית. השליטה מתבצעת באמצעות שלט אלחוטי כאשר יש גם תוכנית נפרדת למתחילים, שעדיין לא בשלים לשלוט במלוא הכוח של המוצר.

בנוסף המזמינים יכולים לבחור מראש עיצוב אישי ללוח הסקייטבורד שלהם מתוך מגוון רחב של עיצובים וצבעים. האספקה אמורה להתחיל במרץ.

מחיר בהזמנה מוקדמת: 350-500 דולר, בהתאם לדגם.

קורקינט שהופך למכונית קארטינג

לא חייבים לוותר על ארבעה גלגלים כדי ליהנות מתחבורה אישית: Ninebot Gokart Kit מבית סגווי שנחשף בתערוכת CES הוא ערכה להרכבה עצמית, שמתחבר מודולרית לקורקינט "סגווי מיניפרו" (עליו רוכבים בעמידה), והופך אותו למקור הנעה של שלדת גו-קארט ספורטיבית.

השלדה יכולה להתכוונן לגילאים שונים ולגבהים שונים של נהגים - מילדים ועד מבוגרים. מערכת ההנעה מאפשרת שלושה מצבי העברת כוח בהתאם לדרגת המומחיות: החל מדרגה בסיסית לילדים, שמגבילה את המהירות ל-8 קמ"ש וכלה במצב ספורטיבי, שיכול להטיס את הכלי למהירות של 25 קמ"ש. הטווח משתנה בהתאם למצב הנהיגה ויכול להגיע עד כ-20 קילומטרים על טעינה בודדת, שאורכת כ-3.5 שעות.

השליטה מתבצעת באמצעות "הגה" ספורטיבי, הבלימה היא באמצעות דוושת רגל ויש אפילו הילוך אחורי, שמסייע להיחלץ מפינות.

מחיר באמזון: 800 דולר (לא כולל את מחיר סגווי מיניפרו, שעומד על כ-700 דולר).

קורקינט חשמלי שהופך לאופניים

עבור מי שמתלבט בין קורקינט חשמלי לאופניים חשמליים מוצע כיום בשוק פיתרון בשיטת "גם וגם". WWbetter הסיני מתפקד בתור קורקינט חשמלי מצוי עם מנוע 250W, שיכול להסיע רוכב בודד בעמידה במהירות של עד 25 קמ"ש ובשיפועים של עד 15 מעלות. אולם בעת הצורך, המוצר הופך למיני-אופניים שיכולים לשאת רוכב אחד בישיבה.

המפרט כולל מנגנון בלימה כפול ותאורה, לצד לוח מחוונים דיגיטלי שמדווח על המהירות ומצב הטעינה ומסוגל גם להזרים מוזיקה אלחוטית. כל העסק שוקל כ-13 קילו ונדחס לתוך מארז באורך 1.1 מ' ובגובה 42 ס"מ, שיכול להיבלע בכל תא מטען. מקור הכוח הוא סוללת ליתיום נטענת בקיבולת 5.2 אמפר-שעה שאמורה לספק טווח של עד 20 קילומטרים לאחר טעינה בת 4 שעות.

מחיר: 500 דולר.

אופניים חשמליים ממוזערים ומתקפלים

הרעיון לאופניים החשמליים הקומפקטים Smacircle צץ לפני שנתיים וקטף ב-2018 את פרס החדשנות של CES, ובשבועות הקרובים הם אמורים סוף סוך להישלח כמוצר מוגמר ללקוחות. היצרנית הסינית טוענת כי אלו האופניים החשמליים "הקטנים והקלים בעולם" ואכן הם מתקפלים - בחמישה שלבים מהירים - לתוך מארז כתף שמידותיו 54x29 סנטימטרים בלבד ומשקלו 8 קילוגרם כולל סוללה.

האופניים נפתחים לאורך 87 סנטימטרים ולגובה עד 94 סנטימטרים ומסוגלים לשאת משקל של עד 100 קילו. להנעה אחראים מנוע חשמלי, שמוטמע בתוך שלדת סיבי פחמן, וסוללת ליתיום של 5.7 אמפר-שעה מתוצרת סמסונג, שמעניקה טווח של עד 20 קילומטרים בין טעינות. המהירות המרבית היא כ-20 קמ"ש. למרבה הצער המחיר לא כל כך קומפקטי.

מחיר בהזמנה מוקדמת: 1,000 דולר עד סוף אפריל.

לשוט על גלשן ממונע

"המייל האחרון" אינו חייב להתבצע בהכרח ביבשה, במיוחד למי שגר או עובד באי או באזור החוף. להרפתקנים שרוצה לצלוח את כברת הדרך האחרונה דרך הים, התעלה או האגם מציעה חברת FZBlue הסינית את ה-BodyBoard החשמלי - גלשן ים אישי לתנועה בשכיבה, עם יכולת ציפה עצמאית והנעה באמצעות שני מנועים חשמליים נפרדים, שמוגנים מפני מים וחול ומבודדים את הרוכב/גולש מפני החום הנוצר בתהליך.

הסוללה מספקת כשעה של שיט והמהירות המרבית היא עד כ-15 קמ"ש. הטעינה מתבצעת באמצעות מטען ביתי מקובל כאשר ניתן יהיה לרכוש סוללה נוספת לצורך החלפה מהירה או הגדלת הטווח.

מחיר: טרם פורסם.