אי הסדרים בליכוד: נתוני ההצבעה בפריימריז יוקלדו מחדש

זאת בעקבות פנייתו של מבקר הפנים במפלגה בדבר פערים גדולים במספר המצביעים לעומת מספר חברי המפלגה הרשומים • נתניהו התקפל הערב אל מול פני התסכול של חברי הכנסת ביטן, זהר והשכל שתכננו לעתור לבית הדין של הליכוד

חכ מיקי זוהר  / צילום: לשכת עורכי דין
חכ מיקי זוהר / צילום: לשכת עורכי דין

בליכוד החליטו היום (ב') על הקלדה מחדש של כל נתוני ההצבעה בפריימריז כדי לוודא את נכונות התוצאות בבחירות שנערכו ביום שלישי שעבר, ה-5 בפברואר.

ההחלטה הגיעה בעקבות פנייתו של מבקר הפנים במפלגה עו״ד שי גלילי אשר איתר בעיות רבות ופערים גדולים במספר המצביעים, לעומת מספר חברי המפלגה הרשומים באיזור מסוים. בנוסף מצא גלילי פערים מספריים לא סבירים בספירת קולות חברי המרכז, כ 3000 איש שהצביעו במחוזות של המפלגה, והצבעתם, מספר קולות לצד זה או אחר, הפכה להיות מכרעת בקביעה מי הם חברי הכנסת ברשימה של הליכוד לכנסת ה 21.

גלילי הסביר הערב ל׳גלובס׳ שמשמעות הליך ההקלדה מחדש, הנה פתיחת פרוטוקול הנייר החתום בנוגע לכל קלפי וקלפי (600 קלפיות) והשוואתו למספרים שהוזנו למחשב מטעמה של אותה הקלפי. ההליך יחזור גם בנוגע להצבעת חברי המרכז.

את הליך הבחירות הפנימיות בליכוד, ואת ספירת הקולות ביצעה חברה שנשכרה לצורך כך בפיקוח מנכ״ל הליכוד, צורי סיסו.

לפי דיווחים של עמית סגל (ערוץ 12) הערב, בחלק מן המקומות ההקלדה מעידה על הפחתת עשרות או מאות קולות עבור גדעון סער, כך שלתהליך עשויה להיות השפעה על תוצאות האמת.

בהליך ההקלדה מחדש, ישתתף גלילי ויצפה בפתיחת הפרוטוקולים וביצוע ההקלדה מחדש.

בתוך כך, מספר חברי כנסת - ח"כ דוד ביטן, ח"כ מיקי זהר וח״כ שרן השכל - תכננו לעתור לבית הדין של הליכוד, בטענה שאישור השריונים במקומות 21, 28, ו-36 כפי בקשתו של ראש הממשלה נתניהו, תוך כדי יום ההצבעה נעשה שלא כדין, שכן הגוף המוסמך לשנות את תקנון המפלגה, אינם מתפקדי המפלגה, אלא מרכז הליכוד.

נתניהו התקפל הערב אל מול פני התסכול של הח"כים שתמכו בו בכל הקדנציה. השיא היה כאשר ח״כ זהר אמר בראיון לאתר "Ynet", שהוא כועס ושלא השתלם לו להיות נאמן לראש הממשלה בשנים האחרונות.

בהודעה של נתניהו משעות הערב נאמר: ״מתוך הערכה לדוד ביטן ומיקי זוהר, ראש הממשלה נתניהו הודיע לבית הדין של הליכוד שהוא מוכן שהשיריון שקיבל למקום ה-21 יהיה במקום ה-28. כמו כן יקבל רה״מ שיריון נוסף אחרי נבחרי המחוזות".