סאגת מכירת רשת קואופ: ביהמ"ש אישר את דחיית הדיון בנושא

(עדכון) - עפ"י ההערכות, נאמני קואופ ביקשו לדחות את הדיון כיוון שטרם נחתם הסכם מול ועד העובדים; וכן על רקע דרישות הממונה על הרשות לתחרות • ככל הנראה, הממונה תדרוש מהרוכשת למכור כ-12 סניפים, 7 מהם בירושלים • ההצעות הגבוהות ביותר שהוגשו - של רמי לוי וזול ובגדול • הדיון נדחה ל-17 בפברואר

קואופ שופ / צילום: בר אל
קואופ שופ / צילום: בר אל

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר היום (ג') את דחיית הדיון בעניין מכירת רשת קואופ: הדיון נדחה ממחר ליום ראשון הבא, 17 בפברואר.

על-פי ההערכות, נאמני רשת קואופ ביקשו לדחות את הדיון בבית המשפט בנוגע לעתידה של הרשת שקרסה ונקלעה להקפאת הליכים, שכאמור היה אמור להתקיים מחר (ד'). ככל הידוע, הבקשה לדחייה מגיעה על רקע פערים בשתי סוגיות משמעותיות: חתימה על הסכם מול ועד העובדים שטרם הושגה; ודרישות הממונה על הרשות לתחרות (לשעבר הגבלים עסקיים).

על-פי גורמים המעורים בנושא, ברשות לתחרות ביקשו לתת לשתי הרשתות שהגישו את ההצעות הגבוהות ביותר - רמי לוי וזול ובגדול - קריאת כיוון לתנאים בהם היא עשויה לאשר עבורן מיזוג עם קואופ. על-פי אותם גורמים, ברשות רמזו כי הדרישה משתי הרשתות הללו צפויה להיות מכירה של כ-12 סניפים, 7 מהם בעיר ירושלים בה שתי הרשתות שחקניות דומיננטיות; ו-5 מהם מחוץ לה.

הכיוון הזה, ככל שיתממש, עשוי להפיל את העסקה מבחינת רמי לוי, שכן במסגרת ההצעה שהגיש לוי לנאמנים, מפורט כי אם הממונה על התחרות תטיל על העסקה סייגים שיחייבו את רמי לוי למכור חנויות שיהוו יותר מ-20% מהחנויות, הוא יהיה רשאי לשקול מחדש או לבטל את הצעתו. 20% משמעותם כ-8 סניפים. כלומר, הממונה צפויה לדרוש מלוי למכור 4 סניפים יותר ממה שתכנן במקור. גם בזול ובגדול, שהיא רשת ירושלמית, עלולים להירתע מתנאי מסוג זה.

בדוח שהגישו הנאמנים לבית המשפט פירטו האחרונים כי פרשמרקט ביקשה לסגת מההצעה, כך שאם קריאת הכיוון אכן תתממש, שני המועמדים הנוספים לרכישת הרשת הקורסת הם ויקטורי בהובלת אייל רביד, מחסני השוק שבבעלות משפחת כהן ומשפחת נעמן.