ילין לפידות ניצל את הזינוק באטיוניטי ומכר אשתקד ממניות חברת התוכנה ב-14 מיליון דולר

מניית אטיוניטי זינקה במהלך 2018 ב-182%, ושווי החזקתו של ילין לפידות עומד כעת על כ-3.6 מיליון דולר • במקביל הגדיל בית ההשקעות את ההחזקותיו במניות פוינטר וראדא

יאיר לפידות ודב ילין/ צילום: איל יצהר
יאיר לפידות ודב ילין/ צילום: איל יצהר

בית ההשקעות ילין לפידות ניצל את העלייה במניית חברת התוכנה אטיוניטי ומכר את רוב המניות בהן החזיק. בדיווח שהועבר ל-SEC (רשות ני"ע האמריקאית) נכתב כי בסוף 2018 החזיק ילין לפידות ב-0.84% ממניות אטיוניטי, לעומת החזקה של 5.7% בתחילת השנה. מניית אטיוניטי  זינקה במהלך 2018 ב-182%, ומכיוון שילין לפידות אינו מחויב לדווח מתי מכר את המניות, לא ידוע באילו מחירים בוצעה המכירה. בהנחה שמכירת המניות הייתה במחיר הממוצע של מניית אטיוניטי בשנה שעברה, כ-14.2 דולר, מדובר במימוש בהיקף של כ-14.3 מיליון דולר.

ילין לפידות הפך לבעל עניין באטיוניטי במהלך 2017, כשמחיר המניה שלה נע בטווח שבין 6-8 דולר. נכון להיום, מחיר המניה הוא 19.8 דולר, כך שההחזקה שנותרה בידי ילין לפידות היא בשווי של כ-3.6 מיליון דולר. בעל המניות הגדול באטיוניטי הוא היו"ר והמנכ"ל שמעון אלון, שהחזיק לפי הדיווח האחרון ב-8.3% ממניות החברה. אטיוניטי מספקת פתרונות לגישה, לניהול, לשיתוף ולהפצת נתונים ושווי השוק שלה בנאסד"ק הוא 423 מיליון דולר.

דיווחים נוספים שהועברו ל-SEC מצביעים על כך שבמקביל, ילין לפידות הגדיל במהלך 2018 את ההחזקות שלו בפוינטר, המספקת פתרונות לניהול משאבים ניידים, ובמניות החברה הביטחונית ראדא. בסוף השנה החזיק ילין לפידות ב-7.3% ממניות פוינטר, לעומת 6.1% בחודש מאי. בעלת המניות הגדולה בפוינטר, חברת ההשקעות הפרטית DBSI בראשותם של יוסי בן-שלום וברק דותן, מכרה באותה עת מניות פוינטר תמורת 10 מיליון דולר לשלושה גופי השקעה, וירדה להחזקה של 18.5%. שווי ההחזקה הנוכחי של ילין לפידות בפוינטר הוא 7.6 מיליון דולר, ושווי החברה בנאסד"ק הוא 104 מיליון דולר. בראדא החזיק ילין לפידות ב-8.3% מהמניות בסוף 2018, בשווי נוכחי של 8.4 מיליון דולר, לעומת 5.6% בחודש מארס.

מקימי אודיוקודס מכרו ממניותיה בכ-4 מיליון דולר

גם מנהלים בכירים בחברות מימשו מניות במהלך השנה האחרונה. כך למשל, לפי דיווח שהעבירה יצרנית מדפסות התלת-ממד סטרטסיס, היו"ר, המכהן גם כמנכ"ל זמני, אלחנן (אלן) יגלום, החזיק בסוף השנה 5.1% מהון המניות של החברה. מדובר על ירידה בהשוואה ל-5.5% מהמניות שאותן החזיק בפברואר, והמשמעות היא שיגלום מכר כ-202 אלף מניות בתמורה מוערכת של כ-4.3 מיליון דולר, והוא מחזיק מניות בשווי נוכחי של 72.4 מיליון דולר.

במקביל, שבתאי אדלרסברג, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה אודיוקודס ואחד ממייסדיה, ירד בסוף השנה להחזקה של 18% בחברה, לעומת 19% בתחילת השנה, כלומר הוא מכר בשנה החולפת מניות בתמורה שמוערכת בכ-1.5 מיליון דולר, והחזקתו כיום היא בהיקף של כ-77 מיליון דולר. שותפו להקמת החברה, ליאון ביאליק, מכר מניות בהיקף מוערך של כ-2.4 מיליון דולר ונותר עם 12.3% מהמניות, בשווי של 52 מיליון דולר.