המימוש של אהובי: השליטה בחברת הנדל"ן רבד נמכרת ב-104 מיליון שקל

במסגרת הרכישה יחזיקו יונל כהן ואיציק עוז 20.5% ממניותיה של רבד, כל אחד, וחלקה של בית הזהב הבורסאית יעמוד על כ-10% • חלקם של יגאל אהובי וצבי בירן ברבד יעמוד על 23%

יגאל אהובי / צילום: יוסי כהן
יגאל אהובי / צילום: יוסי כהן

כחצי שנה לאחר שנחתם לראשונה הסכם למכירת השליטה בחברת רבד , מידיו של יגאל אהובי לידיהם של יונל כהן, איציק עוז וחברת בית הזהב, העסקה הושלמה עם התקיימות תנאי המכירה, וזאת לאחר שאהובי הסכים באחרונה להתפשר על התמורה בעסקה, ביחס לתנאים המקוריים שסוכמו בין הצדדים בחודשי הקיץ.

במסגרת העסקה, סיכם אהובי על מכירה של 50.1% ממניות רבד, יחד עם בעל מניות המיעוט צבי בירן, תמורת סכום כולל של כ-104 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 7.9 שקל, המשקף לרבד שווי של כ-207 מיליון שקל. שוויה של מניית רבד עמד הבוקר על 6.8 שקל, והיא הגיבה להודעת החברה על סגירת העסקה בעליות של כ-5%, שמשקפות לרבד שווי של כ-190 מיליון שקל.

עסקה, ביטול ושוב עסקה

בחודש אוגוסט האחרון סיכמו הצדדים על מכירת השליטה ברבד לפי שווי של כ-220 מיליון שקל, אולם בהמשך עדכנו על ביטול העסקה, לאחר שלא התקיימו התנאים המתלים להשלמתה, ובתחילת 2019 חזרו למו"מ אחרי הורדה של כ-6% במחיר העסקה.

במסגרת הרכישה יחזיקו כהן ועוז 20.5% ממניות רבד, כל אחד, וחלקה של בית הזהב הבורסאית, בה שולט כהן יחד עם שותפים, יעמוד על כ-10%. חלקם של אהובי ובירן ברבד יעמוד על כ-23%.

רבד היא חברת נדל"ן שפועלת בתחום הנדל"ן המניב במערב אירופה ובישראל, בתחום בתי אבות באנגליה (מחזיקה ב-19 בתי אבות במדינה בשותפות עם בית הזהב) ובנדל"ן יזמי בישראל. מדובר בחברת נדל"ן קטנה יחסית, שמחזיקה כיום כ-10 נכסים מניבים בארץ ובחו"ל, שחלקם מיועדים למכירה, ושותפה בפרויקט המגורים אנטוקולסקי שבמרכז תל אביב.