רשות שדות התעופה לארקיע וישראייר: פנו את המטוסים משדה דב עד 1 ביולי

לפי הודעת רשות שדות התעופה, על החברות להודיע לה עד ל-1 באפריל על האתרים החלופיים אליהם יבקשו להעתיק את פעילותן

שדה דב. על הקרקע אמורות להיבנות 16 אלף יח"ד / צילום: תמר מצפי
שדה דב. על הקרקע אמורות להיבנות 16 אלף יח"ד / צילום: תמר מצפי

רשות שדות התעופה במסר חד-משמעי לחברות התעופה הישראליות הפועלות משדה דב (ישראייר, ארקיע, עיט וטמיר): ב-1 ביולי תיפסק הפעילות האזרחית בשדה התעופה דב, ולפיכך עליכם לפנות את כל המטוסים והציוד עד ל-1 ביולי 2019. זהו המועד שנקבע זה מכבר להפסקת הפעילות המסחרית בשדה דב - דווקא ביום הראשון של חופשת הקיץ,ותחילת עונת השיא של העיר אילת בתיירות הפנים.

1.4 מיליון נוסעים משתמשים בטיסות הפנים מתל-אביב לאילת, 70% מהם טסים עם ארקיע, והשאר עם ישראייר - רוב הטיסות כיום מתקיימות משדה דב, וחלק קטן מהן מנתב"ג.

בין המתנגדים לסגירת שדה דב - ראשי העיר תל-אביב ואילת, רון חולדאי ומאיר יצחק-הלוי, והתאחדות המלונות באילת, הטוענים לניתוק החמצן מהעיר אילת ולא רק לפגיעה ממשית בתנועת הנוסעים לאילת בטיסה אלא גם להתייקרות במחירי הטיסה היקרה ממילא, כשמחיר של טיסת הלוך ושוב מגיע גם ל-750 שקל.

כך או כך, גם המתווה של השארת מסלול אחד בשדה דב והקצאת השטח העודף לאלפי דירות כפי שתוכנן עם פינוי השדה - אינו מיושם נכון לעכשיו וכפי הנראה גם לא בעתיד. נזכיר כי לראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן גם כשר הביטחון, יש סמכות להזיז את התאריך, שנקבע.

לפי הודעת רשות שדות התעופה, על החברות להודיע לה עד ל-1 באפריל על האתרים החלופיים אליהם יבקשו להעתיק את פעילותן, בין אם כבסיס אם או כבסיס להפעלה. החלופות הרלוונטיות הן שדה התעופה חיפה, שדה התעופה מחניים ושדה התעופה הרצליה - שגם הוא מתוכנן לסיים את פעילותו, ועד אז הוא יפעל במתכונת מצומצמת: מהשעה 7:00 בבוקר ועד לשעה 19:30 ובין השעות הללו הפסקה בין השעות 14:00 ל-16:00.

בכל מקרה החברות נתונות לאישור רש"ת על התכנון שהן יציגו. הטיסות לאילת צפויות לעבור לטרמינל 1 בנתב"ג, ממנו הן ימריאו. נזכיר כי לאחרונה נפתח שדה התעופה רמון שיחליף את שדה התעופה שבאילת גם לטיסות הפנים. המרחק מנמל התעופה רמון לעיר אילת הוא 20 ק"מ.

מטעם "מטה המאבק למניעת סגירת שדה דב", הפועל מטעם תושבי העיר אילת וגורמי התיירות והתעופה, נמסר: "אנו קוראים לראש הממשלה נתניהו להתעשת ולא להעדיף את בעלי ההון ואת עמדת פקידי האוצר ורשות מקרקעי ישראל, שרואים לעיניהם רק כסף המבקשים דיור יוקרתי לאורך הים על פני תושביה של אילת. יודגש כי בשיחות פרטיות מודים כל אנשי רשות שדות התעופה ביושר כי נמל התעופה בן-גוריון כורע תחת העומס, וכי לא יוכל להכיל אליו את שדה דב. העיר אילת תרעד ותרעיד את המדינה נוכח הזנחת האינטרסים הלאומיים והפקרת תושבי אילת בידי ממשלת נתניהו. זוהי גזירה קשה שלא נוכל לעמוד בה. סגירת שדה דב תהיה בכייה לדורות ותמיט מכה קשה על תושבי אילת הזקוקים לשדה לקבלת שרותים רפואיים ואחרים, לכלכלת אילת ולענף התיירות בעיר.

"הכוונה לסגור את שדה דב מתחברת להפרדות ממשלת ישראל מתשתיות תעופה ובהמשך לסגירת שדות התעופה בעטרות, קריית שמונה, מחניים וצמצום השדה בחיפה. יש לחתור לקיים את התכנית המאפשרת בניית 8,000 דירות ממזרח למערב תוך הותרת מסלול וטרמינל קטן שימשיכו להוות את צינור החמצן מלב גוש דן לאילת הרחוקה".