גם ללא כניסה לעסקי הקנאביס או הבלוקצ'יין: טכנופלס גייסה 11 מיליון שקל בפרמיה על מחיר השוק

חברת ההחזקות, בהובלת המשקיע האקטיביסט ארז רוזנבוך, גייסה במחיר הגבוה ב-12% ממחיר המניה בשוק אתמול בבוקר • מניית החברה זינקה היום למחיר הגבוה בכ-15% ממחיר ההנפקה

ארז רוזנבוך / צילום: איל יצהר
ארז רוזנבוך / צילום: איל יצהר

חברת ההחזקות הבורסאית הקטנה טכנופלס , הפתיעה אתמול את השוק כאשר גייסה 11.3 מיליון שקל, בפרמיה של 12% על המחיר במסחר אתמול בבוקר. את ההנפקה הובילה דיסקונט חיתום. היום בשעות הצהריים זינקה מניית החברה בכ-30%, למחיר הגבוה בכ-15% ממחיר הגיוס, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-25 מיליון שקל.

ההנפקה מגיעה על רקע הודעת החברה מלפני כשבועיים, על כוונתה להיכנס לתחום הקנאביס הרפואי. לפני ההנפקה, הבהירה החברה כי אין לה כרגע מו"מ פעיל להשקעה בתחום. בכל זאת בהנפקה, שבה לקחו חלק ככל הידוע גם משקיעים פרטיים וגם הציבור, נרשמו ביקושי יתר משמעותיים, ובהתאם היא נסגרה גבוה מעל מחיר השוק. במקביל הודיעה אתמול החברה כי אינה במו"מ לכניסה לתחום הבלוקצ'יין והסייבר, לאחר שלפני שנה הודיעה על כוונתה לפעול בתחום.

טכנופלס נמצאת בשליטת היו"ר, עו"ד ארז רוזנבוך (מיזמי קרן ההשקעות בנדל"ן מגוריט), ושותפו תומר חפץ, אשר השתלטו על החברה (כ-31%), לפני כשנה, דרך רכישות בבורסה וכן בעזרת הנפקת זכויות, שנערכה בינואר 2018 במחיר של 1 שקל למניה (ופחות מכך בשקלול אופציות). בעל מניות משמעותי נוסף הוא יואל יוגב, עם כ-21% מההון.

מאבקים נגד התגמולים בצרפתי

רוזנבוך וחפץ, המחזיקים במניות טכנופלס באמצעות חברת "אתו ניהול", הם בעלי מניות אקטיביים בחברות שאליהן הם נכנסים להשקעה. השניים עלו לכותרות בשנתיים האחרונה בעקבות מאבק שניהלו נגד התגמולים שניתנו לבני משפחת צרפתי בתפקידיהם השונים בחברת הנדל"ן הנושאת את שמם, בראשות המייסד והיו"ר צבי צרפתי, וצמד בניו המנכ"לים המשותפים משה ורפי צרפתי. בחודש שעבר נחלו השניים ניצחון בגזרה זו, עם הסכם פשרה שנחתם במסגרת הליכי גישור, שבו סוכם על המשך כהונתו של צרפתי ללא תמורה כספית, וכן על הצעת רכש שתפרסם החברה ודיבידנד שתחלק.

גם בטכנופלס, עוד כשהחזיק מניות מיעוט בחברה, נכנס רוזנבוך לעימות תקשורתי עם בעלי החברה, בטענה כי "ההנהלה שוחקת את נכסי טכנופלס כדי לממן מנגנון בזבזני וארכאי בצורה לא שקופה". בעלות המניות העיקריות בחברה, שנסחרה אז לפי שווי של 15 מיליון שקל, היו קרן אינפיניטי (20.3%); שלמה טיסר, בעלי חברת הנדל"ן וילאר (13.3%); ואי.אפ.ג'י השקעות של משפחת עינן (10.2%). בחודשים שחלפו מאז העימות יצאו בהדרגה כל בעלי המניות הגדולים מן החברה, וכיום אף אחת מהן אינה בעלת עניין בה. במקביל, כאמור, הגדיל רוזנבוך את חלקו.

המנכ"ל מאותה התקופה, חן כץ, הוא עדיין מנכ"ל החברה. זאת למרות שבזמנו מסרה טכנופלס כי רוזנבוך: "מעוניין אך ורק להתנגח בהנהלה, ולהלך אימים על הדירקטוריון, באופן המעלה חשש כי שיקוליו אינם ענייניים ואינם לטובת החברה ובעלי המניות האחרים".

טכנופלס מחזיקה באחוזים קטנים בין היתר בחברות קומפיולב, טב-טק ו-RapidX. נכון לדוחות מחצית 2018, האחרונים שפרסמה החברה, לחברה כמה מאות אלפי דולרים בקופה. בעבר הצהירה על כוונתה לממש את החזקותיה בקומפיולאב, אשר השווי ההוגן שלהן בספרי החברה הוא 5.3 מיליון דולר, אולם מהלכים אלה לא צלחו בינתיים. השווי ההוגן של כלל נכסי החברה הוא 8.2 מיליון דולר.