הסיוט של הסלבס: תקלה גרמה לחשבונות פופולריים באינסטגרם לאבד מיליוני עוקבים

בין החשבונות שסבלו מהתקלה יש חשבונות של משפיעני רשת ושל מפורסמים כמו הזמרות סלינה גומז ואריאנה גרנדה • אינסטגרם: "אנו מודעים לסוגיה שגורמת לשינוי במספרים של העוקבים עבור אנשים מסוימים כרגע, ועובדים כדי לפתור אותה במהירות האפשרית"

קים קרדשיאן ווסט / צילום: רויטרס
קים קרדשיאן ווסט / צילום: רויטרס

תקלה באינסטגרם הביאה לכך שהחל מאמש (ד'), חשבונות פופולריים במיוחד בפלטפורמה איבדו פתאום עוקבים רבים - משתמשים מסוימים איבדו עשרות אלפי עוקבים, ואחרים אף איבדו מיליונים.

בין החשבונות שסבלו מהתקלה יש חשבונות של משפיעני רשת ושל מפורסמים כמו הזמרות סלינה גומז ואריאנה גרנדה.

לפי דיווח של אתר פאסט קומפני, אובדן העוקבים לא נבע מתקלה אלא מפעולה מכוונת של אינסטגרם שהסירה מיליוני חשבונות מזויפים, אך לפי ציוץ של אינסטגרם עצמה - זה לא המצב. "אנחנו מודעים לסוגיה שגורמת לשינוי במספרים של העוקבים עבור אנשים מסוימים כרגע, ועובדים כדי לפתור אותה במהירות האפשרית" נכתב בציוץ. 

מאוחר יותר אתמול אינסטגרם אף פרסמה ציוץ נוסף, בו עדכנה כי היא מקווה שהסוגיה תיפתר היום. "אנחנו מבינים שזה מתסכל, והצוות שלנו עובד קשה כדי להחזיר את הדברים למצב הרגיל", הבטיחו בחברה.

מהציוצים הרשמיים עולה כי אכן מדובר בתקלה, ולא בניקיון הפלטפורמה מחשבונות מזויפים. זאת למרות שבנובמבר החברה הצהירה כי בנתה כלי למידת מכונה שיסייעו בזיהוי חשבונות שמשתמשים בשירותי צד שלישי כדי להגביר את הפופולריות שלהם בעזרת עוקבים, לייקים ותגובות מחשבונות מזויפים.