צו מניעה אירעי: למפלגת העבודה אסור להפעיל אוטובוסים בשבת

השופט העליון מלצר הוציא היום בצהריים צו מניעה אירעי (עד לדיון ביום ב') לבקשת מפלגת ש"ס • מפלגת העבודה תכננה לצאת בקמפיין למען הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות ושכרה לשם כך אוטובוס פתוח

אבי גבאי / צילום: מפלגת העבודה
אבי גבאי / צילום: מפלגת העבודה

יו"ר ועדת הבחירות השופט העליון מלצר הוציא היום בצהריים צו מניעה אירעי (עד לדיון ביום ב') לבקשת מפלגת ש"ס למנוע ממפלגת העבודה להפעיל היום בערב אוטובוס שבת חינמי בעיר ראשון לציון .

מפלגת העבודה תכננה לצאת בקמפיין למען הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות ושכרה לשם כך אוטובוס פתוח.

עד ליום ב' תצטרך מפלגת העבודה להשיב לטענות ש"ס, כולל לעובדה שמדובר במתן מתנות חינמיות במהלך קמפיין.

בש"ס אמרו היום כי בהיבט החוקי, יש במהלך זה משום מתנה אסורה הנוגדת את חוקי הבחירות. "ברי כי העמדת אוטובוס ומתן נסיעות שלא לקלפי וחזרה ממנה היא מתנה אסורה הן על פי מבחן התכלית הדומיננטית והן במבחן אובייקטיבי", נכתב בעתירה. "תנועת ש"ס הנאבקת נגד רמיסת כבוד השבת בחוצות רואה במהלך זה של מפלגת העבודה, מעשה ציני ומתריס, הפוגע ברגשותיהם של אזרחים רבים המעוניינים למור על צביונה היהודי של המדינה".

בעתירה אף צרפה ש"ס את דבריהם של ראשי הציונות כדוגמת אחד העם אשר אמר: "אפשר לומר בלי שום הפרזה, כי יותר משישראל שמרו את השבת, שמרה השבת אותם", וכן את דבריו של ראש העיר תל-אביב הראשון מאיר דיזינגוף: "אסור לחלל שבת בפרסיה. לכל עם ועם יש מסורת של השקפות, אמונות, מנהגים - השומרת עליו. זהו צביונו של עם הנותן לו קיום. אוי לו ליחיד ואוי לו לקיבוץ שייבדל מתוך עמו".