רשמית: יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מצטרף לבני גנץ

גנץ: "אבי הוא נכס אמיתי בדרך לניצחון ולשינוי סדרי העדיפויות" • ניסנקורן: "אעזוב את ההסתדרות בלב כבד; הבחירות ב-2019 הן גורליות, ואני לא יכול לעמוד מנגד"

בני גנץ ואבי ניסנקורן / צילום: ישראל הדרי
בני גנץ ואבי ניסנקורן / צילום: ישראל הדרי

חוסן לישראל-תל"ם הודיעה (ש') באופן רשמי על הצטרפותו של אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות החדשה, לצמרת הרשימה לכנסת.

יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ אמר הערב (שבת): "אבי הוא נכס אמיתי בדרך לניצחון ב-9 באפריל והוא מנהיג חברתי חשוב. הצטרפותו היא נדבך מרכזי בהפיכת המפלגה למי שמייצגת את מעמד הביניים המתמודד עם יוקר מחיה טורפני, תורי ענק במערכת הבריאות וכישלון מהדהד ביכולת להשיג קורת גג". 

ההסתדרות הייתה מזוהה באופן מסורתי עם מפלגת העבודה אולם ניסנקורן התרחק מהמפלגה מאוד מאז שהרצוגש ועמיר פרץ, אליהם היה קרוב, הפסידו את ראשות המפלגה לאבי גבאי.

במערכת הבחירות על ראשות ההסתדרות במאי 2017, תמך אבי גבאי בח״כ שלי יחימוביץ, ואחרי שניסנקורן ניצח אותה, גבאי והוא התרחקו. במהלך השנה החולפת התקרב ניסנקורן מאוד לשר האוצר, וניהל עימו מספר מאבקים בשיתוף פעולה. ניסנקורן אף שקל להצטרף למפלגתו של כחלון, אולם כעת הודיע כי יחבור למפלגתו של גנץ.

ההנחה הרווחת היא כי ארנון בר דוד, יו״ר הסתדרות מעו״ף (ארגון רווחת עמיתים), הוא שימונה למחליפו של ניסנקורן לתקופת הביניים.

ניסנקורן אמר: "אעזוב את ההסתדרות בלב כבד תוך שמירה על המשכיות הדרך החברתית ששמנו בראש סדר העדיפויות בגוף חשוב זה. הבחירות ב-2019 הן גורליות, ואני לא יכול לעמוד מנגד. בני גנץ צריך להיות ראש ממשלת ישראל, והוא יהיה ראש ממשלה מצוין - ישים את הביטחון בראש, ויוביל למנהיגות אחרת אשר תחבר בין הישראלים. אמשיך להוביל קו חברתי נחוש שבראשו המאבק לצמצום פערים אותו הובלתי בהסתדרות ואפעל למען מטרת חיי ביתר שאת, מתוך ממשלת ישראל".

ההסתדרות שימשה פעמים רבות בעבר קרש קפיצה לפוליטיקה הארצית. המקרה המפורסם ביותר הוא של עמיר פרץ, אך גם ראשי ועדים גדולים השתמשו בפעילות של ארגוני עובדים כדי לעבור לפוליטיקה. השר חיים כץ הוא בין המפורסמים.