בחירות 2019 | בלעדי

האם ועד העובדים הגדול בישראל יתגייס לטובת ניסנקורן וגנץ?

הצטרפות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לבני גנץ מסעירה את ועדי העובדים • ועד עובדי קופת חולים כללית, שמקיף כ-45 אלף עובדים, אמנם שקל להצביע לכחלון, אך כעת הוא מאיים לערוק

אבי ניסנקורן / צילום: שלומי יוסף
אבי ניסנקורן / צילום: שלומי יוסף

הצירוף של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לרשימתו של בני גנץ בסוף השבוע האחרון מסעיר את ועדי העובדים הגדולים במשק. ניסנקורן מצטרף לגנץ בתקווה לזכות בתפקיד של שר כלכלי בכיר בממשלה הבאה, וכעת אחת השאלות המרכזיות היא האם ועד העובדים הגדול בישראל - ועד עובדי קופת חולים כללית, המקיף כ-45 אלף עובדים - יתגייס בבחירות הקרובות ויצביע באלפים לטובת חוסן לישראל-תל"ם בראשות בני גנץ בזכות המהלך?

יו"ר ועד עובדי כללית, פרוספר בן חמו, אומר בשיחה עם "גלובס", כי העובדים בכללית "מקשיבים למה שאני אומר", ומוסיף, שכל עוד ניסנקורן היה מחובר למשה כחלון ולמפלגתו, "חשבנו להגיד לעובדים לתמוך ב'כולנו'. רק חשבנו על זה. לא אמרנו כלום".

בן חמו הוא בכלל חבר מפלגת העבודה. חרף ההזדהות המסורתית של ההסתדרות עם העבודה, ניסנקורן סטה מהחיבור הזה וחיפש בית פוליטי חדש. זה קרה אחרי שיצחק (בוז'י) הרצוג ועמיר פרץ, שאליהם היה קרוב, הפסידו את ראשות המפלגה לאבי גבאי בקיץ 2017. האם כעת יתגייס הוועד ועובדיו לטובת המפלגה החדשה של ניסנקורן, חוסן לישראל-תל"ם? זה אולי יקרה בעתיד, אבל בן חמו מסרב להתחייב.

"אני לא יכול להגיד שאין למהלך הזה השפעה", אומר בן חמו, "אבל נכון לעכשיו יש חופש הצבעה. כל אחד עושה את השיקולים שלו, מצביע וחושב לפי מצפונו. אולי זה ישתנה. בבחירות הקודמות היה חופש הצבעה. בכל מקרה לא הכרחנו ולא נכריח אף עובד להצביע במשהו שהוא לא מאמין בו".