חשד לעוקץ מתוחכם של בעלי עסקים: המשטרה עצרה 4 חשודים

הארבעה, חברי חוליה אחת, חשודים שגנבו בעורמה ובתחכום מיליוני שקלים מבעלי עסקים • בין החשודים: יליד 1982 שמרצה כיום עונש מאסר ממושך ולכאורה ביצע את זממו מתוך כותלי בית הכלא

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

המשטרה התירה הבוקר (ב') לפרסום כי עצרה 4 גברים, חברי חוליה אחת, בחשד שגנבו בעורמה ובתחכום מיליוני שקלים מבעלי עסקים.

חוקרי יחידות ההונאה של משטרת מחוז תל-אביב ושל היחידה המרכזית במחוז ירושלים החלו בחקירה סמויה, במהלכה עלה חשד למעורבותם של כמה חשודים, ובהם חשוד יליד 1982 שמרצה כיום עונש מאסר ממושך ולכאורה ביצע את זממו מתוך כותלי בית הכלא.

ראשיתה של החקירה הסמויה בדיווחים שהתקבלו מבעלי עסקים בגין גניבת כספי הפדיון היומי מבתי העסק שלהם בסך כולל של כ-2 מיליון שקל.

עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, בשבוע שעבר, עצרו בלשי משטרת ישראל בשיתוף שב"ס את החשודים, והם הובאו לדיון בבית משפט השלום בתל-אביב.

לפי החשדות, אותו אסיר התקשר לבתי עסק שונים והזדהה כמנכ"ל או כבעל משרה בכירה אחרת בבית העסק, וביקש מעובדי בית העסק לשים את הפדיון היומי של בית העסק בצד ולהעבירו לנהג מונית שיגיע לאסוף את הכסף.

לפי הודעת המשטרה, לאחר שיחת הטלפון שלחו חברי החוליה נהג מונית שלקח את הפדיון היומי והעביר את הכספים לחברי החוליה, אשר לכל אחד מהם היה תפקיד מוגדר, וכתוצאה מפעילותם הצליחו חבריה לקבל לידיהם מיליוני שקלים.

מחקירת יחידות ההונאה ושירות בתי הסוהר עלה כי החשוד שמרצה עונש מאסר עשה שימוש באפליקציה המאפשרת להזין שם וטלפון שיוצג למקבל השיחה. באופן זה החשוד יכול היה לגרום בעורמה לקורבנותיו להאמין לזהותו הבדויה ולפעול להעביר לו וליתר חברי האת הפדיון היומי.

המשטרה קוראת לציבור להיות ערני ולנקוט אמצעי בטיחות וזהירות בטרם העברת כספים. עבירות עוקץ וגניבה דוגמת אלה יכולות להתרחש בכל מקום בו מוחזקים כספים, ובכל חשד לעבירה יש להעביר דיווח מיידי למשטרה.

*** חזקת החפות: המעורבים בפרשה הם בגדר חשודים. הם לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.