משלחות האירוויזיון יגיעו לצילומי הקליפים על רקע נופי ישראל

מדובר למעשה ב"גלויות" - קליפים קצרים המשודרים בין ביצועי השירים בתחרות • הקונספט שנבחר לצילומים הוא "רוקדים את ישראל" • מי שצפויים לבצע את הצילומים הם צוותי צילום זרים, ככל הנראה מפורטוגל, וזאת לאור משבר בין תאגיד השידור לחברי איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה

הגלויות לאירוויזיון - ים המלח / צילום: תמיר וקיל
הגלויות לאירוויזיון - ים המלח / צילום: תמיר וקיל

כרטיסים לאירוויזיון עדיין לא מוצעים למכירה בתזמון מאוחר בהחלט, אך האם צילומי הקליפים יתקיימו כמתוכנן? לפי הודעת דוברות האירוויזיון, בשבועות הקרובים יגיעו לארץ 41 המשלחות שייצגו את המדינות המשתתפות באירוויזיון, בכדי לצלם את "הגלויות" שישודרו בתחרות.

"הגלויות" משודרות באירוויזיון בכל 3 דקות, כלומר בין ביצועי השירים, והן למעשה קליפים קצרים המשודרים לפני כל ביצוע השירים במהלך התחרות. אורכו של כל קליפ הוא 40-60 שניות, בהן מוצג המבצע הבא של השיר על רקע נופים ואתרים בולטים של המדינה המארחת.

מי שצפויים לבצע את הצילומים הם צוותי צילום זרים, ככל הנראה מפורטוגל, וזאת לאור משבר בין תאגיד השידור לחברי איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה (אקט), המאיים לשבש את ההכנות לאירוויזיון כולל צילומי הקליפים - ואפילו את שידור האירוויזיון עצמו, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"גלובס". המחלוקות נוגעות לתנאי העבודה של עשרות עובדים

הרעיון בצילומי הגלויות, לכשהמהלך הזה יצא אל הפועל, הוא לקיים את הצילומים על רקע נופי ישראל לאורכה ולרוחבה. לצילומים שיזכו לחשיפה עצומה יש משמעות חשובה בהיבט התדמיתי של ישראל והאופן שבה היא תשודר על נופיה המרהיבים.

הפקת האירוויזיון בחרה את הצילום הזוכה של ים המלח בכרטיס לחצי-גמר האירוויזיון. בין האתרים שנבחרו לקחת חלק בגלויות: אילת, קיסריה, ים המלח, הר החרמון והגנים הבהאים. האתרים נבחרו מתוך מאגר של כ-6,000 צילומים שתועדו על-ידי הגולשים בפייסבוק ובאינסטגרם של תאגיד השידור "כאן" באתרי צילום ברחבי הארץ.

הקונספט שנבחר לצילומים הוא "רוקדים את ישראל". את הצילומים יובילו סטפן, אנה ארונוב, דנה פרידר, אור כחלון, עידן שרעבי, להקת בת שבע, רונה לי שמעון, הבלט הישראלי ונבחרת השחייה האמנותית, שיתרמו מכישרונם לככב בגלויות. הרקדנים ירקדו כל אחד בסגנון ריקוד אחר, מהיפ-הופ ופארקור ועד למחול מודרני ובלט. נציגי המדינות המשתתפות, יצטרפו בכל גלויה אל הריקוד, בכל פעם בנוף ישראלי שונה.

באירוויזיון הקודם עמדו מספרי הצופים על כ-180 מיליון, והשנה מעריכים כי המספרים יגיעו לכ-200 מיליון צופים מכל העולם.

אירוויזיון 2019 ישודר בתאגיד השידור הישראלי "כאן". ב-14 וב-16 במאי יתקיימו חצאי-הגמר, וב-18 במאי יתקיים הגמר. אירועי האירוויזיון יתקיימו בפעם ה-64 ולראשונה בתל-אביב בהשתתפות 42 מדינות, תחת הסלוגן "Dare To Dream".

האירוויזיון הולך ומתקרב, ולמרות זאת, כאמור, מכירת הכרטיסים טרם החלה. יצוין כי בתחרויות קודמות בתזמון הזה הכרטיסים כבר נמכרו.

מנכ"ל אקט, איתמר אביטן, מסר בתגובה: "זה למעלה משנה שהנהלת התאגיד גוררת רגליה מסרבת לחתום על הסכם שיבטיח תנאי עבודה ראויים לעובדים המועסקים בהפקות המשודרות בתאגיד. סירוב זה הביא כעת לסיטואציה בה, לצערנו, קיומו של האירווזיון בישראל מוטל בספק. הרצון של הנהלת התאגיד לפתור משבר זה באמצעות העסקה של עובדים זרים, אינו מקובל. אנו לא נאפשר אותו. כפי שעשינו לאורך השנה האחרונה, אנו קוראים להנהלת התאגיד להתעשת לשבת איתנו למשא-ומתן לחתימה על הסכם ולהבטיח את קיומו של אירוע האירווזיון בצורה מוצלחת בישראל".