בדרך למפץ פוליטי? מגעים מתקדמים לאיחוד רשימות בין אורלי לוי-אבקסיס ובני גנץ

החיבור בין בני גנץ לאורלי לוי-אבקסיס יסגור את הדלת סופית על צירוף כוחות בין יש עתיד לבין חוסן לישראל, מאחר שהחוק אוסר על לוי-אבקסיס לחבור עם המפלגות היוצאות מהכנסת ה-20

 בני גנץ, אורלי לוי אבקסיס/ צילום: שלומי יוסף, איל יצהר
בני גנץ, אורלי לוי אבקסיס/ צילום: שלומי יוסף, איל יצהר

מפלגת חוסן לישראל של בני גנץ ומפלגת גשר של אורלי לוי-אבקסיס נמצאות במגעים מתקדמים לאיחוד רשימות. בימים האחרונים מצרף אליו גנץ עוד מפלגות לקראת יום חמישי הקרוב - המועד האחרון לרישום הרשימות לכנסת.

לוי-אבקסיס פרשה מרשימת ישראל ביתנו באמצע הכנסת ה-20, והקימה סיעת יחיד בכנסת. לפי החוק נאסר על המפלגה שלה, גשר, להצטרף למי מן המפלגות היוצאות מן הכנסת ה-20 וכך לא יכלה לוי-אבקסיס להצטרף לליכוד, לכולנו או למפלגת יש עתיד.

חתימה בין גנץ ללוי-אבקסיס תסגור את הדלת סופית על צירוף כוחות בין יש עתיד לבין חוסן לישראל, בשל הכלל האמור לעיל. וכך יתמודדו בשמאל-מרכז לפחות 3 מפלגות: חוסן לישראל, יש עתיד ומפלגת העבודה.

לוי-אבקסיס אמרה בשבועות האחרונים שהיא עומדת על דרישות מדיניות מסוימות, חקיקה בתחום הדיור הציבורי והמשכנתאות, כפי שעבדה עליהן בכנסת האחרונה אך לא הצליחה להביא לאישורם. לפני מספר ימים הצטרפה ללוי-אבקסיס פרופ׳ יפעת ביטון, משפטנית מובילה ומי שהיתה מועמדת לכהונת שופטת עליונה בשנה האחרונה. עוד נמצא ברשימה של לוי-אבקסיס, חגי רזניק לשעבר מנכ״ל משרד השיכון (תחת השר יואב גלנט).

מחר בערב (ג') מתכנן גנץ אירוע מפלגתי גדול להצגת כל המועמדים על במה אחת, לרבות יו״ר ההסתדרות היוצא אבי ניסנקורן, שר הביטחון לשעבר משה יעלון ואחרים שהצטרפו בשבועות האחרונים.

עם הערכות כי ציפי לבני תפרוש מן הפוליטיקה ועם ההודעה הקרבה על איחוד בין גנץ ללוי-אבקסיס במפלגת הליכוד מיהרו לפרסם את התגובה הבאה: "אם לא יהיה איחוד בימין זו תהיה בכייה לדורות. ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים ביממה האחרונה שיחות טלפון עם ראשי מפלגות הימין, רבנים ואישי ציבור, על מנת להבטיח איחוד נוסף בגוש הימין שימנע בזבוז קולות. בשעה שציפי לבני פורשת מהפוליטיקה כדי לא לבזבז קולות ולפגוע בגוש השמאל, וגנץ פועל לאיחוד עם אורלי לוי כדי לא להפסיד אף קול בשמאל - "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" חייבים לגלות אחריות ולפעול ללא דיחוי לאחד את כל הכוחות מימין, אחרת גוש השמאל ינצח, גנץ יקים ממשלת שמאל וזו תהיה בכייה לדורות".