תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

אי-ודאות בשווקים? "כדי להגן על התיק יש צורך גם באפיקים אלטרנטיביים"

לאור התנודתיות הגבוהה בשנה שעברה בשווקים, על המשקיעים לבטח עצמם • "נדרש פיזור רחב ונכון של מוצרים פיננסיים שונים"

הכתבה בשיתוף תירוש פיננסים

שנת 2018 הייתה שנה תנודתית במיוחד בשוקי ההון, בהשוואה לשנים קודמות לה. חודש "דצמבר המר" בשווקים הביא את המדדים המובילים בארץ ובעולם לסיים בתשואה שלילית.

השאלה הגדולה היא לאן הולכת שנת 2019 מבחינת שוק ההון. כנס שנערך בבורסה לניירות ערך בת"א ניסה לתת מענה לשאלה הזו ועסק גם באפשרויות העומדות בעתיד הקרוב בפני המשקיעים.

לדברי יובל כהן, מנכ"ל תירוש פיננסים": "שוק ההון נמצא במגמת עלייה ברוב השנים, אבל יש גם תקופות של ירידות. על מנת להגן על התיק נדרש פיזור רחב ונכון של מוצרים באפיקים פיננסיים שונים. חלקם לא בקורלציה לשוק, כך שאם השוק יורד הם יניבו לנו תשואה חיובית ויאזנו את התיק". את הפתרון לכך הוא מוצא בהשקעה בנכסים מניבים, שמייצרים תשואה סולידית, בהשקעה בחוב וגם בהשקעות אלטרנטיביות כגון הלוואות בין אנשים ועוד.  

גת מגידו, סמנכ"לית השקעות ב"פסגות", אמרה כי "הדבר הראשון שמשקיע פרטי צריך לבחון עם עצמו או עם יועץ פיננסי, זה בעצם מהי רמת הסיכון המתאימה לו. וכשאני אומרת רמת סיכון, זו ההחלטה איזו תנודתיות הוא מוכן לסבול. היא הוסיפה כי בהקשר לתיק הפיננסי ותיק הנכסים של המשקיע, עדיף "לא לקפוץ כל הזמן מיותר מניות, לפחות מניות".

ואילו ראש לשכת המסחר ישראל צרפת, פרופ' דניאל רואש, סבר כי לא יהיו הבדלים גדולים בין השנה הנוכחית לזו שקדמה לה. לדבריו, נשאלת השאלה מה יהיה עם הברקזיט? אולם למרות זאת, אין שום סיבה לישראלים לא להרחיב את הפעילויות שלהם בשוק ההון. הוא טען כי זה חלק מהדנ"א של הישראלים - להשקיע במדינות שונות, לחפש שווקים וטכנולוגיות חדשים.

אין באמור בסרטון משום המלצה מכל סוג לכל השקעה ו/או רכישה של ניירות ערך. המבצע מסחר בניירות ערך עושה זאת על אחריותו המלאה ובהתאם לשיקול דעתו. לגלובס אין כל אחריות לגבי התכנים המופיעים בסרטון.