KKR ואמדיאוס מובילות ארגון מחדש בחברת קליקטייל

שתי הקרנות הבינלאומיות מובילות גם שני גיוסי הון, כדי להאיץ את צמיחתה של החברה מרמת גן ולחלצה מהאטה • סבבי הגיוס כוללים סבב פנימי בהיקף לא ידוע, וסבב גיוס אסטרטגי בהיקף של 15-20 מיליון דולר

הקרנות הבינלאומיות KKR ואמדיאוס מבצעות מהלך ארגון מחדש וגיוס הון בחברת קליקטייל (Clicktale) שנועד לחלץ אותה מההאטה אליה נקלעה, ולחדור לשווקים חדשים. במקביל למהלך, המנכ"ל תובל שומוט מסיים את תפקידו, ומחליפו הוא שלומי חגי, ששימש לפני כן כמנהל הכספים של החברה. בשלב זה מתוכננים שני סבבי גיוס, האחד פנימי בהיקף לא ידוע, והשני סבב גיוס אסטרטגי בהיקף של 15-20 מיליון דולר, שיתמכו בפעולות הפיתוח והרחבת השוק של החברה.

קליקטייל פיתחה טכנולוגיה לניתוח חוויית המשתמש, שמנתחת את התנהגות הגולשים ומאפשרת לבעלי אתרים לשפר את האתרים והכלים השיווקיים, להגביר את יחס ההמרה של הגולשים (החלטות קנייה) ולהאריך את שהייתם באתר. החברה עוקבת אחר תנועות העכבר של הגולשים, ההקלדות ועוד, ומייצרת מפה שממחישה את האזורים הפעילים בדפי האתר, ואת הפסיכולוגיה של התנהגות הגולשים.

קליקטייל הוקמה לפני 13 שנים על ידי ד"ר טל שוורץ, המשמש כיו"ר החברה, ואריק יבילביץ'. החברה מעסיקה כ-240 עובדים, 150 מהם ברמת גן והיתר במשרדים בניו יורק, סן פרנסיסקו ולונדון. החברה גובה בממוצע 270 אלף דולר ללקוח לשנה. יש לחברה כ-300 לקוחות, היא צומחת בקצב של 20% בשנה והכנסותיה מגיעות לעשרות מיליוני דולרים בשנה. עם זאת, ההערכות בענף הן שמדובר בהאטה בצמיחה לעומת הקצב שהכתיבה KKR. בראיון באוגוסט 2017 אמר שומוט כי שיעור הצמיחה השנתי של החברה יגיע ל-40%-50% ובתוך שנתיים יגיעו ההכנסות שנתיות לרמה של 100 מיליון דולר - אך החברה לא צפויה להגיע אל יעד זה.

גם מספר העובדים נותר על כנו מזה זמן, למרות הכרזתה של קליקטייל בשנה שעברה על גיוס עשרות עובדים. מקורות בענף מעריכים כי החברה לא הצליחה למנף שינוי אסטרטגי שיזמה - מעבר ללקוחות גדולים (Enterprise) במקום לקוחות בינוניים קטנים (SMB) בהם התמקדה לפני כן. זאת בשל מגבלות טכנולוגיות ומודל עסקי מבוסס שירותי ייעוץ אנושי, שפחות מתאימים לחברות גדולות.

בשיחה עם "גלובס" אומר מנכ"ל קליקטייל שלומי חגי כי מטרת המהלכים החדשים היא להמשיך את הצמיחה ולהגדיל את מספר הלקוחות במסגרת אסטרטגיית חדירה לשווקים נוספים, בשווקים מפותחים באסיה ובדרום אמריקה. לדבריו, המנכ"ל הקודם ומועצת המנהלים של החברה הגיעו ל"הסכמה הדדית" על עזיבתו של שומוט לאחר שלוש שנים וחצי בתפקיד.

לפני כניסתו לתפקיד הנוכחי, חגי הוביל את המהלכים הכספיים והתפעוליים בתפקיד סמנכ"ל הכספים (CFO) של קליקטייל. לפני הצטרפותו לקליקטייל הוא שימש בתפקיד סמנכ"ל הכספים של חברת סלטיק (CellTick) במשך 11 שנה וניהל את יחידת Livescreen של סלטיק. לפני כן שימש כמנכ"ל וסמנכ"ל כספים של חברת התוכנה MTS, הנסחרת ברשימה המשנית של נאסד"ק.

היענות גדולה של קרנות בסבב הגיוס

עד כה קליקטייל גייסה הון בהיקף 65 מיליון דולר, חלקו בשלושה סבבי גיוס הון וחלקו בסבבי גיוס חוב. אמדיאוס השקיעה לראשונה בחברה ב-2013 במסגרת גיוס של 17 מיליון דולר ו-KKR הצטרפה ב-2015 במסגרת גיוס הון של 35 מיליון דולר. באותו שלב מונה סמנכ"ל התפעול שומוט לתפקיד מנכ"ל החברה. KKR ואמדיאוס עובדות בימים אלו על סבב גיוס הון פנימי בין המשקיעים הקיימים, וכן על סבב גיוס הון של משקיעים חיצוניים בהיקף של 15-20 מיליון דולר, שיביאו ערך מוסף לחברה. המנכ"ל חגי אומר: "המטרה המרכזית היא ליצור חברה שגם צומחת וגם מתאימה את עצמה תפעולית לשיווק".

כמו כן, החברה גייסה חוב מויולה קרדיט והחליפה אותו ביוני 2018 בסבב גיוס חוב (venture lending) מקראוס קפיטל (Kreos Capital) בהיקף 10 מיליון דולר. קרן YL Ventures, שהיתה מהמשקיעים הראשונים בחברה, מכרה את השקעותיה לאמדיאוס קפיטל ב-2014. משקיעים אחרים בחברה היו גל חת, Axess Ventures ו-Goldrock Israel Growth.

האם KKR מרוצים מהשקעתם בחברה?

"KKR הם פרייבט אקוויטי נאמן מאוד, שהשקיע עשרות מיליוני דולרים, ולראייה סבב המימון הנוסף המתוכנן. הם מאמינים בהשקעה ומאמינים ביכולות שלי לקחת את החברה קדימה".

לפי איזה שווי נערך גיוס ההון הנוכחי?

"הסיבוב הנוכחי פנימי ויש הרבה משקיעים מסביב, אז אני מעדיף לא לדבר על הערכות. אבל יש היענות מאוד גדולה של קרנות פרטיות וקרנות הון סיכון מהעולם ומישראל, שמעוניינים להצטרף ולהשקיע בחברה".

בין לקוחותיה של קליקטייל חברות כמו אוויס, הית'רו, אופיס דיפו, הבנק המלכותי של סקוטלנד, סמסונג, סקיי, וירג'ין מדיה, T-מובייל, Metlife ולקוחות חדשים מרשימת הפורצ'ן 500, בהם חברת המחשבים Dell וחברת הביטוח USAA. חגי אומר כי השותפות העסקיות של החברה, בהן AWS, גוגל, אדובי, אורקל וסיילספורס, דוחפים את החברה קדימה באמצעות שילוב המוצר של קליקלטייל בפלטפורמות שלהם.

האם התחרות בתחום פוגעת במכירות?

"אנחנו רואים מתחרים שמתווספים בשנים האחרונות, שהם קטנים מאיתנו בהיקף לקוחות ובהיקף הניסיון, חברות כמו Glassbox, ContentSquare, Decibel Insight ו-Quantum Metric, אנחנו נתקלים בהן אבל ממשיכים לשלוט בשוק הזה".

חברת KKR שהוקמה בניו יורק ב־1976 מנהלת נכסים בהיקף 130 מיליארד דולר באמצעות שורת קרנות, בהם קרנות השקעה פרטיות (פרייבט אקוויטי) שמשקיעות בחברות עם הכנסות גבוהות, פעמים רבות באמצעות השתלטות ממונפת, והיא נחשבת לכזאת שנוקטת במהלכים אגרסיביים. מנהל ההשקעות של KKR בישראל ובאירופה, לושיאן שונפלדר, משמש כדירקטור בקליקטייל.

ריצ'רד אנטון, דירקטור נוסף מטעם אמדיאוס, אומר בשיחה עם "גלובס" כי קליקטייל ממשיכה להוביל את השוק, וכי המהלך האסטרטגי הוכתר בהצלחה והביא להצטרפות לקוחות פורצ'ן 500 לחברה. הוא נמנע מלהתייחס לנתונים הפיננסים של החברה אך הביע ביטחון שהמנכ"ל החדש יביא אותה להישגים משמעותיים. "יש להם עתיד מזהיר", אומר אנטון.