דיווח: אפליקציית תעמולה של ממשלת סין פותחה ע"י עליבאבא

דיווח ברויטרס חושף כי אפליקציית תעמולה של הממשלה הסינית בשם Xuexi Qiangguo, שהושקה בחודש שעבר והפכה לאחרונה לפופולרית מאוד, פותחה ע"י הענקית הסינית עליבאבא • בנובמבר אשתקד נחשף כי ג'ק מא, יו"ר עליבאבא, הוא חבר במפלגה הקומוניסטית השולטת בסין

ג'ק מא, יו"ר עליבאבא / צילום: רויטרס
ג'ק מא, יו"ר עליבאבא / צילום: רויטרס

דיווח ברויטרס חושף כי אפליקציית תעמולה של הממשלה הסינית בשם Xuexi Qiangguo, שהושקה בחודש שעבר והפכה לאחרונה לפופולרית מאוד, פותחה על-ידי הענקית הסינית עליבאבא. לפי הדיווח, מאחורי פיתוחה עומד צוות פרויקטים מיוחדים בעליבאבא בשם "חטיבת הפרויקטים העסקיים Y".

ברויטרס פנו לתגובה בנושא לעליבאבא ניו-יורק, אך בחברה סירבו להגיד אם הצוות אכן פיתח את האפליקציה. הצוות אחראי על פיתוח ותחזוקת האפליקציה, לפי מקורות סוכנות הידיעות. בנוסף, ברויטרס מצאו פרסום משרה הנוגעת לאפליקציית התעמולה באתר של עליבאבא.

בשבוע שעבר האפליקציה הפכה לפופולרית ביותר בחנות האפליקציות של אפל בסין ועברה אפילו את אפליקציית וויצ'ט, שמשמשת להתכתבויות, תשלומים דיגיטליים ועוד.

מאז שהושקה בינואר, זכתה אפליקצייתה התעמולה למעל 43.7 מיליון הורדות במכשירי אפל ואנדרואיד, לפי הערכות של חברת הייעוץ Qimai הסינית. חלק מהפופולריות נוגעת לכך שאוניברסיטאות ומוסדות ממשל מקומי בסין דורשים מחברי המפלגה הקומוניסטית להוריד את האפליקציה החדשה. האפליקציה כוללת סרטונים קצרים, סיפורים חדשותיים, שידורים חיים ובחנים.

בנובמבר אשתקד נחשף כי ג'ק מא, יו"ר עליבאבא, הוא חבר במפלגה הקומוניסטית השולטת בסין. הקשר החדש בין עליבאבא לממשלת סין נחשף בזמן שענקית סינית אחרת, וואווי, מואשמת על-ידי ארה"ב ומדינות נוספות בכך שמוצריה מרגלים אחרי משתמשים עבור הממשלה הסינית - טענות שוואווי וסין הכחישו בתוקף.