"השופטים הפחות טובים הם אלה שלא חוו קשיים בחיים"

וגם: אסתר ברק-לנדס תייעץ לחברת הקנאביס ל-Asana Bio

שאיו מלר, כהן הרמתי, ברנשטיין ואפשטיין/ צילום: טל שפירא
שאיו מלר, כהן הרמתי, ברנשטיין ואפשטיין/ צילום: טל שפירא

שופט בית המשפט העליון במישיגן, ריצ'רד ברנשטיין, מבקר בימים אלה בישראל. שמו של ברנשטיין מוכר לא רק בשל היותו שופט בעל עיוורון (המטפל מדי שבוע בכ-25 תיקים), אלא גם כעיוור הראשון שהשתתף בתחרות איש הברזל באילת.

במהלך ביקורו התארח השבוע ברנשטיין בפירמת עורכי הדין מ. פירון ושות'. בהתייחסו לפעילותו למען זכויות לאנשים עם מוגבלויות ושילובם בשוק העבודה, הוא אמר: "אם מישהו חושש להפנות אליך שאלה מכיוון שאתה נכה - אתה מפסיד. אתה חייב לגרום לכך שאנשים ירגישו בנוח כשהם מעוניינים להפנות אליך שאלות מבלי שאתה תיעלב. אין דבר שאינך יכול לדבר עליו". עוד הוא התייחס לשיטת בחירת השופטים בארה"ב. "אם הייתי צריך לעבור ועדה מקצועית לא היה סיכוי שהייתי מכהן כשופט בבית משפט עליון. לא כי אני לא טוב, אלא כי בדרך כלל חברי הוועדה נוטים ללכת עם אנשים שהם מכירים. השופטים הפחות טובים הם אלה שלא חוו קשיים ואתגרים וידעו רק פריבילגיות. אם חווית הרבה בחיים אתה תיגש לדברים בצורה רגישה יותר, וזה לא אומר שלא תהיה קשוח כשצריך או שלא תילחם בפשע".

במתרשמים היו עוה"ד איתן אפשטיין, מזור מצקביץ, רונן קצף, ענת שאיו מלר, חדווה כהן הרמתי, שירן שבתאי, ספיר ביאליסטוק פרנקן ואחרים.

אסתר ברק לנדס / צילום: איל יצהר
 אסתר ברק לנדס / צילום: איל יצהר

קנאביס: אסתר ברק-לנדס תייעץ ל-Asana Bio 

דמות נוספת שמצטרפת לתחום הצומח, היא אסתר ברק-לנדס, שמונתה ליועצת בכירה בחברת האחזקות Asana Bio Group. ברק-לנדס הקימה וניהלה את החממה הטכנולוגית נילסן אינובייט של נילסן העולמית, והובילה השקעות בסטארט-אפים. בנוסף, ברק-לנדס ניהלה את קרן ההשקעות פרתם הייטק והיא כיום חברה בדירקטוריונים ובהן חברת מקפת ונילסן אינוביט. ברק-לנדס היא בתם של השופטת בדימוס אלשיבע ברק ושל אהרון ברק, לשעבר נשיא בית המשפט העליון.

קבוצת Asana Bio מחזיקה ב-Lumir Lab, המעבדה למחקר ופיתוח קנאביס לשימוש רפואי, ובחברת Gynica, המתמקדת בפיתוחים מבוססי קנאביס בתחום רפואת נשים. באוקטובר האחרון השקיעה הקבוצה 2.3 מיליון דולר להקמת לומיר. יותם הוד, מנכ"ל Asana Bio Group, ציין כי "תחום הקנאביס הרפואי, שעדיין נמצא בחיתוליו, צמא למובילי דעה כמו אסתר". ברק-לנדס מסרה, "אני שמחה להצטרף לקבוצה ולחברה מובילה הפועלת בתחום חדשני שיכול להביא מזור לבעיות רפואיות שעד כה לא נמצאה להן תרופה, ובעיקר שמחה שהחברה שמה דגש מיוחד על מחקר ופיתוח בתחום של רפואת נשים".