סופה של תקופה: שרת הקליטה לשעבר לנדבר לא תהיה ברשימת ישראל ביתנו

שרת העליה והקליטה לשעבר, סופה לנדבר לא תהיה ברשימת ישראל ביתנו בכנסת הבאה, זאת לאחר שמוקמה במקום לא ריאלי בבחירות המקדימות במפלגה

סופה לנדבר / צילום: מרק ישראל סלם-ג'רוזלם
סופה לנדבר / צילום: מרק ישראל סלם-ג'רוזלם

שרת העליה והקליטה לשעבר, סופה לנדבר לא תהיה ברשימת ישראל ביתנו בכנסת הבאה.

בסטטוס שכתבה לנדבר בפייסבוק אמרה: "לאחר 13 שנים במפלגת ישראל ביתנו ו-3 קדנציות בהן כיהנתי כשרת העלייה והקליטה, לא אקח חלק בבחירות הקרובות מטעם מפלגת ישראל ביתנו. הייתה לי זכות גדולה לשרת את ציבור העולים בכל תפקיד שהייתי בו ואמשיך לעשות זאת גם בעתיד. אני מאמינה שציבור העולים לישראל הינו הון אנושי חשוב מאין כמוהו הן לחברה הישראלית והן לכלכלת ישראל. אני מקווה שנושא העלייה ימשיך לעמוד במוקד המשימות של מדינת ישראל והממשלה שתקום. אני מודה ליו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, על ההזדמנות והאמון שנתן בי. אני מודה לשותפיי לדרך ולציבור הרחב. אני מאחלת למפלגת ישראל ביתנו הצלחה בבחירות הקרובות".

אתמול הודיע גם יו"ר הסיעה, ח"כ רוברט אילטוב, מי שהיה חבר בועדה למינוי שופטים שגם הוא לא יחזור לכנסת הבאה. ההודעות של חברי הכנסת מגיעות לקראת כנס השקת הרשימה של מפלגת ישראל ביתנו, שיערך היום בערב באשקלון. בין השמות החדשים שיציג ליברמן יהיו אלי אבידר, מנכ"ל הבורסה ליהלומים לשעבר, אילן שוחט (שנבחר בכנסת הקודמת אך התפטר לאחר יום לטובת ראשות עירית צפת), יבגני סובה שדרן בערוץ 9, אילנה קרטיש- מתאבקת אולימפית, והקומיקאי איליה אקסלרוד.

לנדבר נבחרה לכנסת לראשונה לפני 23 שנים, מטעם מפלגת העבודה. היא היתה סגנית שר בממשלתו של אריאל שרון. לנדבר עלתה לישראל בשנת 1979 מלנינגרד. היא שימשה כמורה לרוסית של שמעון פרס וכך התחברה לזירה הפוליטית הישראלית. היא היתה מעוניינת להמשיך במפלגתו של ליברמן, אך כפי שמתרחש במפלגות שאינן דמוקרטיות, ההחלטות מסורות לידיו של אדם אחד בלבד, וליברמן החליט שעליו להחליף את רשימת השמות המקיפים אותו כדי לנסות ולמשוך בוחרים חדשים. ישראל ביתנו מדשדשת בסקרים סביב אחוז החסימה הגבוה. יצוין שליברמן היה מי שנאבק להעלות את אחוז החסימה וזאת כדי לדחוק את הסיעות הערביות אל מחוץ לכנסת בשנת 2015.