עובדי קואופ נגד רמי לוי וזול ובגדול: "אם לא ייחתם הסכם קיבוצי, נשבית מחר את הרשת"

יו"ר ועד עובדי קואופ: "לא נאפשר לאף רוכש לרכוש את הרשת מבלי שיחתם הסכם קיבוצי; אנחנו מכירים את התנאים הנוראיים לעובדים שנהוגים בחלק מרשתות הקמעונאות, ולא נאפשר התעמרות בעובדי הרשת שלנו"

סניף של קואופ שופ / צילום: תמר מצפי
סניף של קואופ שופ / צילום: תמר מצפי

מכירת הקואופ מתעכבת, ועובדי הרשת זועמים על העובדה שהרוכשים הפוטנציאליים טרם הגיעו להסכמות, ומאיימים להשבית מחר (ד') את הרשת במקרה שלא ייחתם הסכם קיבוצי מול העובדים.

אורי צרפי, יו"ר ועד עובדי קואופ, מסר היום (ג'): "בימים האחרונים נפגשנו עם הרוכשים הפוטנציאליים, אך לצערי הרוכשים גוררים רגליהם ונמנעים מלהתחייב לחתום על הסכם קיבוצי עם עובדי הרשת. אנחנו גם לא רואים שהנאמנים מנסים לשמור על זכויות העובדים, ואנו קוראים להם לפעול מול הרוכשים בדחיפות בעניין הזה".

לדבריו, "לא נאפשר לאף רוכש לרכוש את הרשת מבלי שייחתם הסכם קיבוצי עם העובדים. אנחנו מכירים את התנאים הנוראיים לעובדים שנהוגים בחלק מרשתות הקמעונאות, ולא נאפשר התעמרות בעובדי הרשת שלנו. אם לא ייחתם עם אחד הרוכשים הסכם קיבוצי היום, נשבית את הרשת מחר, עד שהרוכשים הפוטנציאליים יתעשתו וישובו לדבר עם נציגי העובדים".

מוקדם יותר השבוע קבע בית המשפט המחוזי בירושלים כי ההחלטה על רכישת הקואופ תידחה, ושלח את הרשתות רמי לוי, זול ובגדול ומחסני השוק להתמחרות נוספת והמשך מגעים מול העובדים.

המשמעות של רכישת הקואופ עבור הרוכשת הזוכה היא התרחבות בין-לילה לרשת שמחזיקה עשרות סניפים בתוך הערים, עם פריסה משמעותית בירושלים וגם מחוץ לה.

על-פי הרשות לתחרות, רשת רמי לוי, שנושאת את שם בעליה, נדרשת למכור מספר של 9 סניפים כדי להשלים את הרכישה; ואילו רשת זול ובגדול של אבי יוחנן נדרשת למכור 6 סניפים. עם זאת, מבחינה כספית התמורה שלוי הציע היא הגבוהה ביותר מבין ההצעות שהוגשו בסיבוב האחרון ועומדת על 163 מיליון שקל.

בנוסף לגובה ההצעה והדרישה למכירת סניפים, נאמני הקואופ ביקשו למצוא רוכשת שתצליח גם להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי בהסתדרות מול ועד העובדים. לפי שעה טרם נחתמו הסכמים רשמיים עם הרשתות המציעות.

בחודשים האחרונים נקלעה רשת הקואופ להקפאת הליכים עם חובות בהיקף של 200 מיליון שקל, כשספקיות מזון גדולות עברו לעבוד מולה בתמורה למזומן בלבד. מאז הקפאת ההליכים מנוהלת הרשת בידי הנאמנים, עו"ד שלמה נס ורו"ח חן ברדיצ'ב.