בני גנץ החל את נאומו: "הבחירות האלה הן בין ביבי לפני הכול או ישראל לפני הכול"

"‏הפעם זה שונה. ‏השליט היחיד לחוץ, פוחד, מזיע. ‏ליצני החצר שלו כבר לא צוחקים והמפלגה שלו מבוהלת", אמר גנץ בפתח נאומו • "אעשה הכול כדי לחבר אלינו אישים ומסגרות פוליטיות נוספות. אציע ליאיר לפיד להיפגש עוד הערב"

בני גנץ / צילום: כדיה לוי
בני גנץ / צילום: כדיה לוי

החל האירוע של מפלגת חוסן לישראל, שבו יציג בני גנץ, יו"ר מפלגת חוסן לישראל, את הרשימה המשותפת שלו ושל משה בוגי יעלון (תל"ם) באירוע בגני התערוכה. המצטרף האחרון, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שובץ גבוה במקום השלישי ברשימה, מיד אחרי גנץ ויעלון.

בני גנץ החל את נאומו: "‏הפעם זה שונה. ‏השליט היחיד לחוץ, פוחד, מזיע. ‏ליצני החצר שלו כבר לא צוחקים והמפלגה שלו מבוהלת. ‏לראשונה זה עשר שנים גם השליט וגם עושי דברו מבינים שהפעם עומדת מולם מפלגת שלטון חדשה, מפלגת שלטון אשר מציבה את ישראל לפני הכול!"

עוד הוסיף גנץ: "אנחנו מנהיגות ממלכתית לא מזויפת ולא מלאכותית. ישראל צריכה לבחור ביבי לפני הכול או ישראל לפני הכול. נתניהו שליט שיש לו אנגלית מבוסטון וחליפות יוקרה שעומד לאבד את השלטון. כשאני שכבתי בבוץ עם חברי אתה עזבת לארה"ב להשתתף בחגיגות קוקטייל מפוארות, כשאני פעלתי במדינות אויב אתה היית באולפני הטלוויזיה, וכשאני הכשרתי מפקדים לקחת שיעורי משחק". 

גנץ התייחס לחקירות ראש הממשלה: "‏כדי להשמיד כל סיכוי להחלפת השלטון התפתח כאן שיח מסוכן של תיוג אנשים לפי נאמנותם לשליט היחיד. ‏מי שלא כרע ברך - סומן כבוגד. ‏יועץ משפטי לממשלה שמונה על ידי השליט, הפך לשמאלן בוגד כשלא עשה את מה שהשליט ציפה ממנו לעשות. בתשעה באפריל נחליף את הרוח הרעה ברוח חדשה וטובה. ‏את מפלגת השלטון העייפה והשבעה, נחליף במפלגת שלטון חדשה, רעננה ומנצחת של ווינרים נמרצים ותוססים".

"ספק אם יש לראש הממשלה כרטיס אשראי"

גנץ לא חסך ביקורת אישית מראש הממשלה בנימין נתניהו: "בעוד חודש וחצי נתמודד ראש בראש: ‏נבחרת לאומית רעננה, מגוונת, מחויבת וערכית, מול הנבחרת השחוקה, הצינית והעייפה שרובה ככולה גברים שבעים. ‏מנהיגות שבאה מהעם וחיה בתוך העם - מול שליט יחיד ומנותק שלא יודע איך חדר המיון נראה מבפנים, ששכח מה זה לעמוד בפקק וספק אם יש לו כרטיס אשראי".

באשר לחיבור עם מפלגה נוספת אמר גנץ: "אני אעשה הכול כדי לחבר אלינו אישים ומסגרות פוליטיות נוספות. אציע ליאיר לפיד להיפגש עוד הערב ולהניח כל שיקול בצד ולשים את ישראל לפני הכול. על ויכוחים של סידור עבודה לא מחמיצים הזדמנות לשינוי היסטורי."

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "הבחירות הן בין ממשלת ימין בראשות נתניהו, לבין ממשלת שמאל בראשות בני גנץ. גנץ שתומך בנסיגות חד צדדיות ובהסכם הגרעין הרע עם איראן נהנה מתמיכת השמאל, אבו מאזן ואיראן. בניסיון הכלכלי היחיד בחייו הוא פשט את הרגל. נתניהו היה קצין מצטיין בסיירת מטכ"ל, נפצע בקרב עם מחבלים, נלחם בהסכם הגרעין הרע עם איראן והציל את כלכלת ישראל. הבחירה בין הצלחה לכישלון ובין ימין לשמאל".

ניסנקורן: "אם צריך אהיה ח"כ באופוזיציה"

משה (בוגי) יעלון דיבר בפתח האירוע ואמר: "הגיע הזמן שלישראל יהיה ראש ממשלה שאין מה לחקור עליו".

אבי ניסנקורן הצהיר בתחילת האירוע: "אני לא חוזר להסתדרות. אם צריך אהיה ח"כ באופוזיציה", זאת בהתייחס לשמועות כי אינו מתכוון להישאר מפלגת העבודה אם המפלגה לא תשב בממשלה. 

בשעות האחרונות, לקראת סגירת הרשימות, המתינו כולם לראות אם גנץ יצרף דמויות נוספות כגון ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, יו"ר מפלגת גשר, או אם יצליח להגיע להסכמה כלשהי להגשת רשימה משותפת עם רשימת יש עתיד ויאיר לפיד.

לקראת האירוע פרסמו בחוסן לישראל את סדר השמות ברשימה לכנסת:

בני גנץ
משה (בוגי) יעלון
אבי ניסנקורן
מיקי חיימוביץ
יועז הנדל
מיכאל ביטון
חילי טרופר
צבי האוזר
אורית פרקש הכהן
מירב כהן
אסף זמיר
יזהר שי
אורלי פרומן
עומר ינקלביץ'
ר'דיר מריר
אלון שוסטר
רם שפע
גדי יברקן
איתן גינזבורג
עינב קאבלה
יצחק אילן
הילה שי-וזן
משה (מוץ) מטלון
רות וסרמן לנדה
אלון טל
יאיר פרג'ון
עומר שליאר
מיכל קוטלר וונש
עידית וקסלר
קרן גונן

עם המסרים המעורפלים גם הסקרים מבלבלים, וחזו לרשימה בין 22 מנדטים ל-18 מנדטים, בנדנדת גרפים שעדיין לא התייצבה.

בין השמות שהוצגו עד כה נמצאים אורלי פרומן, לשעבר מנכ"לית משרד החינוך, אלון שוסטר, לשעבר ראש המועצה האזורית שער הנגב, חילי טרופר, יועץ בכיר במשרד החינוך לשעבר, מיכאל ביטון, ראש עירית ירוחם עד אוקטובר האחרון, צביקה האוזר, לשעבר מזכיר הממשלה בממשלת נתניהו, יועז הנדל, לשעבר ראש מערך ההסברה בממשלת נתניהו, אורית פרקש כהן, יו"ר רשות החשמל לשעבר, העיתונאית והמגישה מיקי חיימוביץ, הפעילה החברתית, מטה הקשישים מרב כהן, אסף זמיר סגן ראש עירית תל-אביב לשעבר, ח"כ לשעבר משה מוץ מטלון (ישראל ביתנו), איתן גינזבורג, לשעבר ראש עירית רעננה.

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי לא אמור להיות חלק מן האירוע היום.