מלונות דן רוכשת את עיקר פעילות רשת רימונים ב-207 מיליון שקל

העסקה כוללת שלושה ממלונות רשת רימונים ועשויה לכלול מלון רביעי תמורת עוד 18 מיליון שקל • נמרודי: "העסקה - במסגרת יישום האסטרטגיה של הכשרת היישוב לממש נכסים שאינם בליבת עסקיה" • מניית מלונות הכשרה הגיבה בקפיצה של 27%, ושווי החברה בבורסה הגיע לכ-145 מיליון שקל

רשת מלונות דן רוכשת מחברת מלונות הכשרת היישוב  3 מלונות המנוהלים תחת רשת רימונים תמורת 207 מיליון שקל. העסקה כוללת את מלונות רימונים אילת, רות רימונים בצפת ורימונים המעיין בנצרת. בנוסף קיבלה החברה-האם של המוכרת, הכשרת היישוב של עופר נמרודי, אופציית מכר ל-3 חודשים על זכויות החכירה שלה במלון רימונים נווה אטי"ב.

רשת מלונות דן תשלם 110 מיליון שקל עבור מלון רימונים אילת, הכולל 278 חדרים ושטחי מסחר, בו מחזיקה מלונות הכשרה שליש מהבעלות; מלון רות רימונים שבצפת (75 חדרים) תומחר ב-33.7 מיליון שקל; ומלון רימונים המעיין שבנצרת (226 חדרים) תומחר ב-63.6 מיליון שקל. ב-2018 הסתכמו ההכנסות שייצרו שלושת המלונות בכ-118 מיליון שקל.

אם בהכשרת היישוב יחליטו גם על מכירת המלון בנווה אטי"ב, תשלם דן 17.7 מיליון שקל עבור המלון (44 חדרים) שממקומם למרגלות החרמון והעסקה, המותנה באישורים שונים, תסתכם בכ-225 מיליון שקל.

לאחר השלמת העסקה, כ-72 מיליון שקל מסכום התמורה ישמשו לפירעון הלוואות, כך שבידי מלונות הכשרת היישוב ייוותר תזרים מזומנים פנוי של כ-153 מיליון שקל, לפני הוצאות ותשלומי מסים. במלונות הכשרה מעריכים כי עם השלמת העסקה, שלאחריה תישאר למעשה החברה ללא פעילות ממשית, היא צפויה לרשום רווח של כ-15 מיליון שקל לפני מס.

רשת רימונים כוללת מלונות נוספים (תחת הסכמי ניהול): רימונים גלי כנרת, רימונים עכו, רימונים טאואר ברמת-גן ומלון רימונים שלום בירושלים. בסך-הכול, שמונת מלונות הרשת כוללים 1,255 חדרים. מנכ"ל הכשרה מלונות הוא אסף שלו, והיו"ר היא סמדר נמרודי-רינות, אחותו של עופר נמרודי. כחלק מההסכם תוכל מלונות דן לנהל משא-ומתן במטרה להתקשר בהסכמי ניהול לגבי 3 בתי מלון נוספים של הרשת.

מלונות הכשרה היא פעילות קטנה יחסית של קבוצת הכשרת היישוב ואינה נחשבת לחלק מליבת העסקים שלה, המתמקדת בתחום הנדל"ן המניב בארץ ובחו"ל. למרות הגאות בעסקי התיירות והמלונאות בארץ ובעולם בשנים האחרונות, לא הצליחה הרשת להציג תוצאות עסקיות טובות. את תשעת החודשים הראשונים של 2018 סיימה מלונות הכשרה עם ירידה של כ-14% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2017, לרמה של 157 מיליון שקל, והיא רשמה הפסד נקי של כ-6 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

מניית מלונות הכשרה  הגיבה לדיווח היום (ד') בקפיצה של 27%, ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-145 מיליון שקל. מניית דן מלונות  קפצה היום בכ-5% במחזור נמוך. בשנה האחרונה שמרה המניה על יציבות, ושוויה של החברה בבורסה עומד על כ-2.7 מיליארד שקל.

עופר נמרודי ציין היום כי "העסקה הנוכחית היא נדבך נוסף במסגרת יישום האסטרטגיה של קבוצת הכשרת היישוב למימוש נכסים שאינם בליבת העסקים שלה ולהתמקדות בפיתוח פעילות הנדל"ן המניב והיזום בישראל ובחו"ל".

במקביל לדיווח על העסקה, חברת אלון רבוע כחול הודיעה כי גדי הורן, המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של מלונות הכשרת היישוב, יכהן החל מאפריל 2019 כסמנכ"ל הכספים של החברה. הורן יחליף באלון רבוע כחול, שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה, את סמנכ"ל הכספים היוצא, רו"ח יוחאי בניטה, שישלים 10 חודשים בתפקיד.