חברת ה-AI קורטיקה נכנסת לתחום הטכנולוגיה הפיננסית

החברה הקימה את חברה-הבת FINTICA בשיתוף עם חברת ייעוץ פיננסי מהונג-קונג ותיישם את האלגוריתמים שפיתחה לחיזוי וניתוח נתונים פיננסיים

יגאל רייכלגאוז, מנכ"ל קורטיקה / צילום: לירן שטרית
יגאל רייכלגאוז, מנכ"ל קורטיקה / צילום: לירן שטרית

חברת הבינה המלאכותית הישראלית "קורטיקה" החלה להרחיב את מסחור טכנולוגיית ה-AI הייחודית שפיתחה גם לתחום הטכנולוגיה הפיננסית. עד כה עסקה החברה ביישום הטכנולוגיה שלה בתחום הביטחוני, בעיקר ביישומי עיבוד וזיהוי וידאו, ובתחום הרכב האוטונומי. לאחרונה אף נחשף ב"גלובס" כי החברה מפתחת אלגוריתמים עבור מעבד העל החדש, שבו עתידה להשתמש טויוטה בכלי הרכב האוטונומיים שלה.

הכניסה לתחום הפיננסי מבוצעת באמצעות חברת FINTICA, שהוקמה לאחרונה כשותפות בין קורטיקה לבין חברת הייעוץ הפיננסי הבין לאומית DUOTEM , שבסיסה בהונג-קונג.

באתר של השותפה מהונג-קונג נכתב כי "החברה המשותפת משתמשת ביכולות הבינה המלאכותית המתקדמות של קורטיקה כדי לפתור מגוון בעיות של חוסר יעילות בתעשייה הפיננסית. המטרת החברה היא להשיג שיפורי יעילות גם בתהליך הקדם-סחר הפיננסי וגם בתהליכי הפוסט-סחר, לפתח ניהול סיכון אוטומטי ויצירת התרעות וליצור תהליכי אנליזה מאוחדים".

באתר של FINTICA נכתב: "אלגוריתמים קיימים של חיזוי באמצעות AI טובים ככל שנתוני הבסיס שלהם טובים. בלי סטים של מידע באיכות גבוהה, הטכנולוגיות המתקדמות הללו אינן משיגות את מטרתן בעקביות... ארגונים גדולים מחזיקים בבעלותם כמויות גדולות של מידע, אולם הוא אינו עקבי לרוחב קבוצות שונות בארגון... פינטיקה שעושה שימוש ב-AI עם יכולת לימוד עצמית שיכולה לסרוק כמויות גדולות של מידע לא מובנה, לזהות תצורות ובדרך זו לחצות את המחסום של טכנולוגיות קיימות רבות".

על-פי אתר החברה, היו"ר הוא פיליפ מטודי, מבכירי המערכת הבנקאית באסיה-פסיפיק לשעבר והבעלים של DUOTEM. יו"ר ומנכ"ל החברה הוא יגאל רייכלגאוז, היו"ר ואחד המייסדים של קורטיקה; ואשר אביטל, סמנכ"ל הכספים של קורטיקה בישראל.

עדיין לא ידוע מה מבנה הבעלות של החברה והאם ביצעה גיוסים נפרדים אולם בענף מעריכים כי החברה עשויה להיות מונפקת בעתיד בנפרד בשל הערך הגבוה של חברות AI הפעילות בתחום הפיננסי.

בחברת קורטיקה סירבו להגיב.

חברת קורטיקה הוקמה בשנת 2007 על-ידי קרינה אודינייב, יגאל רייחלגאוז ופרופ' יהושע זאבי, על בסיס מחקר של המוח האנושי בטכניון, ועד היום גייסה יותר מ-69 מיליון דולר. החברה מעסיקה כמאה עובדים בתל-אביב, חיפה, ביג'יינג וניו-יורק.