גבאי: "חוסן ויש עתיד הן שתי מפלגות אווירה לצד הליכוד"

האלוף (מיל') טל רוסו שוריין במקום השני ברשימת מפלגת העבודה לכנסת • לגבאי נותר עוד להשלים את השריון למקום ה-10 במפלגה, והמועד האחרון להגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית הוא מחר בערב

אבי גבאי צירף את טל רוסו למקום ה 2 במפלגת העבודה / צילום: טל שניידר
אבי גבאי צירף את טל רוסו למקום ה 2 במפלגת העבודה / צילום: טל שניידר

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הציג היום את האלוף (מיל') טל רוסו כמשוריין במקום 2 ברשימת המפלגה לכנסת. מפלגת העבודה צריכה לסיים את הרכבת הרשימה עד מחר בערב, המועד האחרון להגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית.

לגבאי נותר עוד להשלים את השריון למקום ה-10 במפלגה, כאשר ח"כים רבים ביקשו ממנו להימנע מכך ולאפשר לחברי הכנסת שהתמודדו במאמץ רב להתקדם במספרים, וזאת לאור הסקרים הנמוכים של המפלגה.

באירוע הצגתו של רוסו אמר גבאי: "טל הוא איש הביטחון שלנו והוא יהיה שותף מלא על שינוי פני המדינה. הוא יהיה חלק מן הצוות הביטחוני מדיני, לצידו של שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ, ח"כ עמר בר לב ותא"ל במיל' אסף אגמון. ההצטרפות של טל משלימה נבחרת עם האנשים הטובים ביותר בפוליטיקה הישראלית" אמר גבאי.

גבאי ציין שזו דרכה של מפלגת העבודה להרים את כל הדגלים: הביטחוני, החברתי. "אנחנו בעידן שבו הליכוד מוביל לסיפוח שיסכן את אופיה של ישראל כדמוקרטית ויהודית וסיפוח שיסכן את הכלכלה שלנו. זה הליכוד שצירף למפלגת הבת שלו את הכהניסטים מחרחרי השנאה והגזענים. זו פשיטת רגל ערכית."

עוד אמר גבאי, שלצד הליכוד יש 2 מפלגות אוירה עם אנשי ימין וחזון לא ברור. "אלה הן מפלגות שמפחדות לומר דברים ברורים, אפילו על ההתנקות אין להם עמדה. אצלנו הביטחון מעל לכל, מי שפוגע בנו נפגע בו בחזרה, אך יש לנו יד מושטת גם לערבים לפתרון אזורי ופתרון שתי המדינות".

רוסו דיבר אחרי גבאי ואמר: "קיבלתי את ההחלטה להצטרף רק בימים האחרונים. למרות הרקע השונה, אבי ואני חולקים תפיסת עולם משותפת. שמחתי שאבי קרא לי להיות חלק בנבחרת שהוא מוביל. אני קורא לכולם לחזור הביתה ולחזור לערכים". 

לדבריו, "הביטחון מעל לכל, קודם כל בטחון והיד צריכה להיות מושטת לשלום". עוד אמר רוסו שמבחינת מדיניות ישראל צריכה להוביל "בראש ובראשונה להיפרדות מן הפלסטינים". לדבריו, "האחדות של הציבור חסרה לנו היום ועליה לצאת בקול ברור מן המנהיגות, חוסר האחדות מחלישים יותר מאשר אויבינו".