רמי לוי | בלעדי

תוכנית ההתרחבות של רמי לוי נחשפת: גוד פארם מסתערת על מרכזי הערים ותכפיל את גודלה

ל"גלובס" נודע כי רשת הפארם המוזלת צפויה להשקיע במהלך 15 מיליון שקל • במקביל פועלת גוד פארם להגדיל את הכנסותיה גם מחוץ לפעילות הקמעונאית וצפויה להיכנס בקרוב לתחום הביטוח ומשיכת מזומן בסניפים

פתיחת גודפארם / צילום: רפי לוינסון
פתיחת גודפארם / צילום: רפי לוינסון

גוד פארם שבשליטת רמי לוי מסתערת על מרכזי הערים וצפויה להכפיל את גודלה בשנה הקרובה - כך נודע ל"גלובס". רשת הפארם המוזלת שייסדו אדם פרידלר ואוהד סנדלר ושמונה עשרה סניפים, מרביתם עדיין במרכז הארץ, פועלת כדי להרחיב את גבולות הגזרה שלה וצפויה להשקיע בכך 15 מיליון שקל בשנה הקרובה. בנוסף היא צפויה להכפיל כמעט את מספר העובדים בחברה, שמשכנה יועתק למטה של לוי במודיעין. עוד נודע ל"גלובס", כי במקביל פועלת גוד פארם להגדיל את הכנסותיה גם מחוץ לפעילות הקמעונאית וצפויה להיכנס בקרוב לתחום הביטוח ומשיכת מזומן בסניפים.

אתמול חנכה גוד פארם את הסניף ה-12 שלה בעיר נהריה הממוקם במרכז שכונתי, צמוד לסניף של שופרסל. מדובר בסניף גדול מהסניפים הסטנדרטיים שלה והוא משתרע על כ-300 מ"ר. בחודשים הקרובים צפויה הרשת, שהשליטה בה נרכשה על-ידי רמי לוי בשנה שעברה, להתרחב לערים נוספות בהן לא פעלה עד היום. ברשת חתמו על חוזים לפתיחת סניפים בקריית גת, כפר-סבא, אשדוד, אריאל וסניף נוסף בדרום תל-אביב, והיא לקראת חתימה על סניף בצפון תל-אביב ובעיר בת-ים. במקביל מנהלת הרשת משא-ומתן על שני מיקומים נוספים, כך שבסוף 2019 תכפיל את גודלה ותמנה כ-20 סניפים.

בנוסף להתרחבות הפיזית, גוד פארם צפויה להגדיל את כוח האדם שלה בשנה הקרובה בכ-170 עובדים, מתוכם כ-10 אנשי מטה, והיתר עובדים בסניפים שיצטרפו ל-200 עובדי החברה כיום. עוד נודע כאמור, כי בשבוע הבא צפויה החברה להעתיק את משרדיה ממשכנם בראש העין אל המטה החדש של רמי לוי בעיר מודיעין, וכך גם את המרכז הלוגיסטי שלה.

מכפילים את הסניפים ויוצאים מהמרכז
 מכפילים את הסניפים ויוצאים מהמרכז

להגדיל את המבקרים וליהנות מעמלות 

במקביל לצעדי ההתרחבות הפיזיים, גוד פארם פועלת גם להגדלת המגוון שלה. בקרוב צפויה רשת הפארם הצעירה להשיק מותג פרטי חדש בתחום האיפור וגם להרחיב קטגוריות קיימות. כך למשל, בקטגוריית הטיפוח והטואלטיקה תיכנס גוד פארם עם מותג פרטי למוצרים חדשים דוגמת דאודורנטים, שמפו וסבון. גם בקטגוריית הנייר יורחב המותג הפרטי.

נציין, כי בגוד פארם החליטו לאחרונה שלא להתבסס על המותג הפרטי של לוי שהיה קיים ברשת לאחר שרכש את השליטה, ולהתמקד במותג פרטי עצמאי תחת השם "Good".

בנוסף מעוניינת גוד פארם למצוא מנועי צמיחה נוספים מעבר למכירה הקמעונאית. בדומה לצעדים שביצעו סופר-פארם וקמעונאיות אחרות, לאחרונה החלה הרשת לאפשר טעינת רב קו בסניפים שלה, וגם בתחומי פעילות נוספים היא מכוונת למגרש של הגדולים. כך היא מעוניינת להיכנס לתחום הביטוח ומנהלת מגעים עם שני גופים בתחום זה. כמו כן, צפויים בקרוב ברשת להכניס עמדות למשיכת מזומן.

הצעדים הללו עשויים מצד אחד להגדיל את תנועת המבקרים בסניפים, וגם לאפשר לה ליהנות מהעמלות.

מהווה שחקנית קטנה בשוק 

שוק הפארם עורר לא מעט עניין בחודשים האחרונים על רקע ההשקה של רשת Be (לשעבר ניו-פארם) של שופרסל וצעדי ההתרחבות שלה, ועל רקע הכוונה לאחרונה של בעל השליטה בסופר-פארם, ליאון קופלר, להנפיק את הרשת בבורסה בתל-אביב.

למרות ההתרחבות הצפויה, גוד פארם עדיין מהווה שחקנית קטנה בשוק הפארם אל מול סופר-פארם שמפעילה 243 סניפים בישראל. עם זאת, עם רכישתה הכריז לוי כי הוא צפוי לפתוח בתוך כשנה וחצי 40 סניפים בקצב מואץ. במקביל מנהל לוי מגעים לרכישת רשת הקואופ שנקלעה לאחרונה להקפאת הליכים ועשויה להביא לו לא מעט מיקומים אטרקטיביים בתוך הערים בתחום המזון. בתחילת השנה שעברה השתלט לוי גם על קופיקס שהפכה אותו לבעליה של רשת סופרים עירוניים שמונה כ-30 סניפים ולמעלה מ-100 נקודות לממכר קפה.

התמחור האחיד שונה, ועדיין נחשבת לזולה

גוד פארם היא רשת פארם צעירה שהוקמה באוגוסט 2016. במקור היא מותגה כרשת פארם מוזלת שמתמקדת במכירה של מוצרים במחיר אחיד של 10 שקלים לפריט, בדומה למיתוג של קופיקס. ואולם, מאז כניסתו של לוי לחברה שונה התמחור האחיד וכעת היא מוכרת מגוון רחב יותר של מוצרים במחירים משתנים, אך עדיין נחשבת לזולה משמעותית ביחס למתחרות, בין היתר, בזכות התבססותה על יבוא מקביל.

מחזור מכירותיה לפני העסקה עם לוי הוערך בכ-60 מיליון שקל, כעשירית מהמחזור של סופר-פארם. באפריל 2018 השלים לוי את ההשתלטות על גוד פארם כשרכש 50.01% בתמורה לסכום של כ-16 מיליון שקל, מתוכם כ-7 מיליון שקל ששולמו לבעלי המניות הקיימים בתמורה למניות שיימכרו על-ידם לחברה, וכ-9 שישולם לגוד פארם בתמורה למניות שיוקצו לה.