גם רוסאריו קפיטל נפלה בפרשת ויינברג: נושא משרה בכיר נחקר גם הוא באזהרה ברשות ני"ע

התפתחות נוספת בפרשת השימוש במידע פנים: ל"גלובס" נודע כי גם נושא משרה בכיר בחברת רוסאריו קפיטל נחקר באזהרה ע"י מחלקת החקירות ברשות ניירות ערך, זאת במסגרת חקירת הרשות שהפכה לגלויה השבוע

הונאה, תרמית, זיוף, עוקץ / שאטרסטוק
הונאה, תרמית, זיוף, עוקץ / שאטרסטוק

פרשת מנחם ויינברג מסתעפת: ל"גלובס" נודע כי גם נושא משרה בכיר בחברת רוסאריו קפיטל נחקר באזהרה על-ידי מחלקת החקירות ברשות ניירות ערך. זאת, במסגרת חקירת הרשות שהפכה לגלויה השבוע, במסגרתה נבדק החשד לביצוע עבירות של שימוש במידע פנים בקשר לניירות ערך של מספר חברות ציבוריות.

רוסאריו קפיטל הוקמה בשנת 2003 ונחשבת לאחת החברות המובילות והמיומנות בישראל בתחום ההנפקות הציבוריות והפרטיות לגיוס הון.

מוקדם יותר הבוקר (ד') נחקר באזהרה, בפעם השנייה השבוע, גם רו"ח מנחם ויינברג. בנוסף לויינברג ולבכיר ברוסאריו, נחקרים דמויות נוספות בעלות פרופיל גבוה בשוק ההון, כאשר אחד המוכרים מבניהם הוא זוהר לוי, העומד בראש אימפריית הנדל"ן סאמיט.

לפי החשד שנבדק במחלקת החקירות של רשות ניירות ערך, בין השנים 2016-2018 קיים ויינברג קשרים ישירים עם אנשי פנים בחברות ציבוריות שונות המחזיקים בעמדות מפתח וכן עם נושאי משרה בכירים באותן חברות.

עוד חושדת הרשות כי ויינברג השתמש באופן שיטתי במידעי פנים שקיבל לידיו מאותם אנשי פנים, טרם פרסומם לציבור, וביצע, כשברשותו מידע פנים, עסקאות בהיקף כספי של מיליוני שקלים בניירות ערך של אותן חברות.

לפי החשד שנבדק, בעקבות פעילות אסורה זו גרף ויינברג רווחים כספיים אסורים בסך של מאות אלפי שקלים.

*** חזקת החפות: החקירה נמצאת בראשיתה. מדובר בשלב מקדמי מאוד של ההליך הפלילי. הנחקרים מכחישים את המיוחס להם, ועומדת להם חזקת החפות.