לוי-אבקסיס פגעה לגנץ בבטן הרכה ורמזה - הוא מנוהל בידי קמפיינרים

בתוך הודעתה הבליעה לוי-אבקסיס את מה שמתחיל להתבסס כמסר עקבי נגד גנץ: "חבל לגלות שהאיש ממנו ציפו שינהל את ישראל מתגלה כאיש המנוהל ע"י אחרים", היא כתבה - עם רמז עבה לכך שגנץ הוא יציר קמפיינרים, ואנשים סביבו שבוחשים וקובעים מסרים עברו • פרשנות

בני גנץ, אורלי לוי-אבקסיס / צילום: שלומי יוסף, איל יצהר
בני גנץ, אורלי לוי-אבקסיס / צילום: שלומי יוסף, איל יצהר

אחרי הודעתה הדרמטית של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, בני גנץ חייב למהר ולבשר על מיזוג עם יאיר לפיד אם ברצונו לתפוס את המומנטום.

ההודעה של לוי-אבקסיס נגעה לגנץ בבטן הרכה. בתוך הודעתה היא הבליעה את מה שמתחיל להתבסס כמסר עקבי נגד גנץ: "חבל לגלות שהאיש ממנו ציפו שינהל את ישראל מתגלה כאיש המנוהל על ידי אחרים", היא כתבה עם רמז עבה לכך שגנץ הוא יציר קמפיינרים, ואנשים סביבו שבוחשים וקובעים מסרים עברו.

המשמעות של איחוד גנץ ולפיד דרמטית, יותר ממה שנוטים אולי להבין. על אף שמדובר בבלוק של 20 מנדטים (פחות או יותר) ועשרה מנדטים בסקרים, לפיד מוסיף לרשימתו של גנץ את הנופך של הניסיון הפוליטי בכנסת ובעבודת החקיקה, הנחוץ לו. בנוסף, שתי הרשימות עשויות לייצר סכום פחות של מנדטים, כי בפוליטיקה הישראלית 10+20 אינם שווים 30, אך גם 28 מנדטים הם סכום דרמטי, כי בשעה הרלבנטית בה יתבקש נשיא המדינה להחליט על מי הוא מטיל את מלאכת הרבה הממשלה מספר המנדטים הגבוה ביותר עשוי לשמש חלק משיקול הדעת המשמעותי.

כבר היום בערב, ריכך שר האוצר משה כחלון את המסרים שלו בנוגע לאיחוד בין גנץ ללפיד ואמר שאם יווכח כי מדובר במפלגה לאומית, הוא ישקול לעבוד איתם בהמשך. כעת עם גנץ בצמרת, יצטרכו הצדדים לנסות לפענח איך להגיע ללבם של הסיעות החרדיות, תוך שיאיר לפיד, כמי שעשוי להיות ממוקם במקום השני, לא מהווה עבורם סדין אדום. הסיכוי לכך שליצמן או גפני ידברו בעדו שואף לאפס, אך אולי העובדה שגנץ נמצא בחזית, תאפשר להם לבלוע את הגלולה ולכל הפחות, להסכים להיפגש עם גנץ.

אין שם צפי שהם יפסיקו לתמוך בנתניהו ויחד עם זאת, הם פוליטקאים מתוחכמים ויודעים שיש להשאיר ערוץ משוחרר לכיוון הזה גם.