פירצה בהנהלה: חברת אבטחת הסייבר סיירן מחפשת מנכ"ל חדש

וגם: מיצוי-פיצוי - שורת עזיבות בחברות בבורסה המקומית

ליאור סמואלסון, מנכ"ל סיירן / צילום: תמר מצפי
ליאור סמואלסון, מנכ"ל סיירן / צילום: תמר מצפי

חברת אבטחת הסייבר סיירן הודיעה על תהליך לאיתור מנכ"ל חדש, בעקבות רצונו של המנכ"ל הנוכחי ליאור סמואלסון לפרוש מהתפקיד. סמואלסון (70) מכהן כמנכ"ל סיירן מסוף 2013 וכיו"ר החברה מתחילת שנת 2011, ובכוונתו להישאר בתפקיד היו"ר לאחר שיעביר את תפקיד המנכ"ל בצורה מסודרת למחליף שייבחר לו. לפני שהגיע לסיירן, סמואלסון כיהן כיו"ר ומנכ"ל במספר חברות טכנולוגיה ופיננסים, ביניהן דלתא3 ו-The Barents Group. בשנת 2017, עלות שכרו כיו"ר ומנכ"ל סיירן הייתה 616 אלף דולר, מתוך זה 326 אלף דולר שכר בסיס והיתר תגמול מנייתי ובונוס.
סיירן, ספקית פתרונות אבטחת סייבר מבוססי מחשוב ענן, נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 132 מיליון דולר, אך היא צפויה להימחק באפריל מהמסחר בת"א ולהמשיך להיסחר רק בנאסד"ק. מדובר בחברת טכנולוגיה ותיקה יחסית שנקראה בעבר קומטאץ', והונפקה בנאסד"ק ב-1999. בשנת 2014 שינתה את שמה ואת המיקוד העסקי שלה. החברה נשלטת מאז סוף 2017 על-ידי הקרן האמריקאית ורבורג פינקוס (הרוכשת גם את לאומי קארד).

גיא בינשטוק / צילום: איל יצהר
 גיא בינשטוק / צילום: איל יצהר

מיצוי-פיצוי: שורת עזיבות בחברות בבורסה המקומית

ללא סיבה מיוחדת נראית לעין, השבוע האחרון הביא עימו גל של סיומי תפקיד של מנהלים בחברות הבורסאיות בתל-אביב.

הוותיק בתפקידו מבין העוזבים הוא גיא בינשטוק, מנכ"ל חברת החקלאות מהדרין, שהודיע על רצונו לסיים את תפקידו אחרי כ-22 שנים במהדרין, כ-18 מתוכן בראשה. בינשטוק (53), החל לכהן כמנכ"ל מהדרין בשנת 2001, עם שכר בסיס העומד על כ-75 אלף שקל צמוד למדד, ועלות העסקתו ב-2017 הסתכמה בכ-1.9 מיליון שקל.

עיקר פעילותה של מהדרין מתרכז בנטיעת פירות, אריזתם ושיווקם, וכן היא מחזיקה בנכסים מניבים ומעניקה שירותי אחסנה בקירור.

בעלות השליטה במהדרין במשותף הן חברת הביטוח הפניקס ונכסים ובנין, חברת הנדל"ן שגם העומדת בראשה, סגי איתן (65), הפתיעה בימים האחרונים את השוק כשהודיעה על רצונה לסיים את התפקיד אחרי כהונה ארוכה של 14 שנה, בסיכומה נהנתה מעלויות תגמול בהיקף מצרפי של כ-40 מיליון שקל.

עוד בנדל"ן, חברת תנופורט עדכנה בימים האחרונים על התפטרות המנכ"ל שלה, בני כלסי, אחרי שש שנות כהונה.

כלסי (49) מונה לעמוד בראשה של תנופורט ב-2013, עוד כשהייתה תחת בעליה הקודמים, אליעזר פישמן, ונותר בתפקידו גם לאחר שנרכשה במהלך 2017 על-ידי בעליה הנוכחיים, ירון אדיב וכידן דהרי, במסגרת כינוס הנכסים של פישמן.

שכרו החודשי של כלסי עמד על 55 אלף שקל, צמוד למדד, וב-2017 עלות העסקתו הגיעה לכ-1.8 מיליון שקל.

תנופורט החלה להיסחר בבורסה לפני כשנה, אז ביצעה גיוס אג"ח בהיקף של כ-320 מיליון שקל, ועלתה לכותרות בשבועות האחרונים בעקבות הצורך של צמד בעליה לגייס 30 מיליון שקל, כדי לפרוע את יתרת ההלוואה שנטלו עם רכישת החברה.

מנכ"ל נוסף שכבר סיים את תפקידו בימים האחרונים הוא גיא לרנר, שעמד בראשה של חברת הביומד מיקרומדיק מאמצע שנת 2016. בסוף 2018 הגיעו לרנר ומיקרומדיק להסכמות משותפות בדבר סיום כהונתו. שכרו החודשי של לרנר בחברה עמד על 40 אלף שקל ועלות העסקתו ב-2017 הגיעה לכ-820 אלף שקל.

מיקרומדיק עלתה לכותרות בימים האחרונים בקשר עם מכירת מניות שביצע בה לפני פחות מחודש מנחם ויינברג, שנחקר השבוע באזהרה בחשד לביצוע עבירות שימוש במידע פנים בקשר לני"ע של כמה חברות בבורסה המקומית. יש להדגיש כי חברת מיקרומדיק ונושאי המשרה בה אינם קשורים לפרשה שבמסגרתה נחקר ויינברג.

וגם בחברת ציוד התקשורת סרגון שינויים: החברה, בניהול עירא פלטי, הודיעה אתמול על שינוי בעמדת סמנכ"ל הכספים, כאשר רן ורד מונה לתפקיד במקום דורון ארזי, שימשיך לכהן בתפקידו כמשנה למנכ"ל החברה, עם סמכויות עסקיות ואסטרטגיות נרחבות יותר. ורד היה עד לפני מספר חודשים סמנכ"ל הכספים של חברת רדקום, שבדומה לסרגון גם היא חברת טכנולוגיה שעוסקת בתחום התקשורת, וגם היא חלק מקבוצת רד של האחים יהודה וזהר זיסאפל; לאחר מכן עבד מספר חודשים כסמנכ"ל חשבונאות ומסים בצ'ק פוינט.