מניות הקנאביס שהבורסה דוחה את כניסתן למדדים עד להשלמת המיזוג לענף

ועדת המדדים באחוזת בית מבקשת להמתין עם צירופן של מניות הקנאביס הרודיום ווייטסמוק לפחות עד השלמת מיזוג פעילות הקנאביס שכל אחת מהן מבקשת לבצע

קנאביס / צילום: רויטרס Nir Elias
קנאביס / צילום: רויטרס Nir Elias

לאחר שמניותיהן זינקו בעשרות אחוזים ושוויין של החברות עלה בחדות, הבורסה לניירות ערך בתל אביב הודיעה אמש כי ועדת מדדים החליטה לדחות את מועד הצירוף של מניות הקנאביס הרודיום השקעות ווייטסמוק למאגר "תמר" ולמדדי הבורסה.

לגבי הרודיום השקעות, בבורסה מסבירים כי ההחלטה לדחות את מועד כניסתה למדדים תהיה עד להשלמה של רכישת הפעילות של חברת פנאקסיה ולאחר שניתן יהיה לקבוע סיווג ענפי התואם לעיסוקיה של החברה. הרודיום פעלה בתחום הנדל"ן ברומניה ובמסחר במתכות ובמינרלים באפריקה, ובדצמבר האחרון הודיעה על היקשרות במזכר הבנות למיזוג במטרה להכניס לחברה פעילות בתחום הקנאביס.

במסגרת העסקה תועבר לתוך הרודיום פעילות פנאקסיה בישראל, הכוללת כיום מפעל ייצור בו מיוצרים רוב מותגי הקנאביס המשווקים בישראל. בתמורה, יקבלו בעלי המניות הקיימים של פנאקסיה 75% מהרודיום עם אישור העסקה.

העסקה טרם אושרה, וטרם הוקצו המניות, משכך בבורסה סבורים כי מוטב להמתין עד להשלמת העסקה עם פנאקסיה ולהשלמה של הקצאת המניות. 

לגבי וויטסמוק, גם כאן בבורסה מעדיפים כי מוטב להמתין כל להשלמת העסקה לרכישת בטר (קאן פרמצבטיקה) ולאחר שניתן יהיה לקבוע סיווג ענפי לחברה שעדיין מסווגת בתחום הטכנולוגיה.

בסוף ינואר האחרון וייטסמוק דיווחה על ההסכם למיזוג חברת הקנאביס בטר באופן בו כל מניותיה של בטר ימוזגו לתוך וויטסמוק תמורת הקצאה של כ-80% ממניות החברה (בדילול מלא) לבעלי המניות של בטר. 

בהקשר של אישור לייצוא קנאביס מישראל, צריך לציין לגבי בטר וויטסמוק, כי אלו עדיין לא הסדירו את התקן לטובת הרפורמה החדשה של גידול בתקני GAP וייצור בתנאי GMP, ועלולות לאבד את הרישיון אם לא יעשו זאת עד סוף מרץ (בעוד חודש וחצי).