שתי ישראליות נהרגו בהתהפכות סירה בדרום צ'ילה

(עדכון) • השתיים, בנות 62 ו-70, נפגעו כתוצאה מהתנגשות בסלע לצד עם 14 ישראלים נוספים במהלך שיט • ארבעה נפצעו באורח קשה, ופונו לבית חולים מקומי • הקונסול הישראלי בצ'ילה, כמו גם השגריר הישראלי, נמצאים בקשר עם הפצועים ומטפלים באירוע מול הרשויות

שמורת הטבע לאוקה בצ'ילה / צילום: Shutterstock
שמורת הטבע לאוקה בצ'ילה / צילום: Shutterstock

שתי ישראליות, בנות 61 ו-70, נהרגו הלילה (א') בתאונת שיט בנהר הסראנו, סמןך לשמורת הטבע המפורסמת טורס דל פיינה בדרום צ'ילה, ו-14 ישראלים נוספים נפצעו. הישראלים שנפגעו, בשנות ה-60 וה-70 לחייהם, פונו לבתי חולים באזור. מצבם של ארבעה מהפצועים מוגדר קשה. על פי פרסומים בתקשורת המקומית, הקבוצה שטה על סירת זודיאק בנהר הסראנו, ופגעה בסלע בעוצמה.

קונסול ישראל בצ'ילה, ליאון סויסה, יגיע לבתי החולים בשעות הקרובות בכדי לסייע באירוע. בנוסף לכך, שגריר ישראל בצ'ילה, אלדד חייט, והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ מלווים את האירוע, ונמצאים בקשר עם הפצועים ועם הרשויות הרלוונטיות בצ'ילה.

גיא רווה מנכ"ל "מסעות", אמר לוואלה! NEWS כי "לפני כשבוע יצאה קבוצה של 'מסעות' לצ'ילה, ארגנטינה וברזיל. בחצות שעון ישראל קיבלתי דיווח מהמדריך המקומי שהיה אירוע עם נפגעים בשיט באזור טורס דל פיינה. מיד תפעלנו את האירוע. המדריך היה עם הפצועים בבית החולים בצ'ילה, קראנו לשגריר ומשרד החוץ". לדבריו, "אנחנו בתפעול האירוע ודואגים שכל הלקוחות יקבלו טיפול מהר. מדובר בשיט שאנחנו עושים כל שנה, שיט מאוד פופולרי באזור הזה. מדובר בים שהיה רגוע, אנחנו לא יודעים מה קרה ואנחנו מתמקדים בתפעול וטיפול קהל הלקוחות".

שגריר ישראל בצ'ילה, אלדד חייט, אמר בכאן ב' כי "אלו מטיילים בגילאים 60-70 והם יצאו לשיט פופולרי בנהר בשמורה שנקראת טורס דל פיינה, ולצערנו לפי מה שהבנו, הסירה התנגשה והתהפכה וכתוצאה מכך נפגעו יושביה. אנחנו שולחים לשם כרגע את הקונסול שיבדוק מה מצב הפצועים. לאחר שיגיע אנחנו נעשה הערכת מצב לראות מה נדרש לעשות. כרגע אנחנו בקשר ישיר וקבוע עם הרשויות הצ'יליאניות ובתי החולים ומאמינים שהם כרגע מטופלים ונמשיך לעקוב ולטפל בהם בצורה הטובה ביותר. אנחנו יודעים שזה מקום מתויר, פופולרי, מדובר בשיט מוסדר ומסודר".

ממלא מקום שר החוץ ישראל כץ שוחח עם חייט, כדי להתעדכן במצב הנפגעים הישראלים בתאונת השיט, וביקש לעשות הכל כדי לסייע לפצועים. כץ הנחה כי במידה ויהיה צורך להטיס נפגעים לטיפול בישראל, יש לעשות את כל הסידורים הנדרשים לשם כך.

ממסעות נמסר בתגובה: "בחצות התקבל דיווח על תאונת שייט מצערת שקרתה בצ'ילה לאחת הקבוצות שהוצאנו לטיול מאורגן לדרום אמריקה ועל כך שיש מספר נפגעים במקום. מיד עם היוודע המקרה, עדכנו את חדר המצב של משרד החוץ, אנו בקשר רציף עם מדריך הטיול הישראלי שמנהל את האירוע במקום בסיוע של רופא ישראלי. אנו נמצאים בקשר עם סוכנות הנסיעות המקומית שמפעילה את הסיור והשייט ודאגנו שכל הנוסעים המעורבים בתאונה פונו לקבלת טיפול רפואי במספר בתי חולים. במקביל צוות בכיר ממסעות בדרכו לצ'ילה כדי לחבור לקבוצה, ללוות ולסייע לפצועים ובני משפחותיהם ולהבטיח שהפצועים מקבלים טיפול רפואי מקצועי ומסור. כל משאבינו מופנים בכדי לנהל את המקרה המצער הזה בצורה הטובה ביותר והמקצועית ביותר. באשר לאירוע המצער, נבקש בראש ובראשונה להשתתף בצער משפחות ההרוגים ולאחל החלמה מהירה לפצועים. אנו לומדים את נסיבות התאונה המפתיעה, שכן מדובר בשייט נפוץ המבוצע מידי יום על ידי החברה המובילה בתחום באזור, בעלת ותק של עשרות שנים".