מצלמות שמכוונות כלפי נוסעים התגלו במטוסי אמריקן איירליינס

המצלמות נמצאו גם במטוסי סינגפור איירליינס, כך לפי "באזזפיד" • חברות התעופה טענו כי המצלמות מעולם לא הופעלו, וכי אין בכוונתן להשתמש בהן בעתיד

מטוס אמריקן איירליינס / צילום: Shutterstock
מטוס אמריקן איירליינס / צילום: Shutterstock

מצלמות שכוונו ישירות אל הנוסעים נמצאו במטוסים של חברות התעופה אמריקן איירליינס וסינגפור איירליינס, כך לפי דיווח ב"באזזפיד". המצלמות נמצאו במערכת הבידור שהחברות מציעות לנוסעים, ומעלות חששות לפרטיות הנוסעים.

שתי החברות הודו בתגובה לדיווח כי המצלמות קיימות במערכות, ואמנם טענו כי הן לא הופעלו מעולם, וכי אין בכוונת החברות להשתמש בהן בעתיד; אך הסיכון לפרטיות הנוסעים עדיין קיים, מכיוון שמצלמות מחוברות למכשירים בעלי קישוריות אינטרנט עשויות להיפרץ על-ידי האקרים.

משתמש הטוויטר @vkamluk היה הראשון שהבחין במצלמה בטיסה של סינגפור איירליינס, וצייץ כי "הרגע מצאתי סנסור מעניין שמסתכל עליי מגב הכיסא בטיסת סינגפור איירליינס. יש מומחה שיכול לקבוע אם זו מצלמה? ואולי סינגפור איירליינס תוכל להבהיר איך היא משתמשת בו?".

הציוץ הפך לטויראלי, ובעקבותיו ב"באזזפיד" גילו כי גם אחד מעובדי האתר לשעבר ראה מצלמה כזו בטיסה של אמריקן איירליינס. לאחר מכן תמונות שמראות את המצלמות על מטוס של אמריקן איירליינס התגלו בפוסט שפורסם באתר thepointsguy עוד ביוני 2017, בו ביקורת על טיסת החברה, והסתבר כי הן נמצאות בטיסות כבר תקופה ארוכה.

מאמריקן איירליינס נמסר ל"באזזפיד" כי המצלמות הן חלק ממערכת הבידור בטיסות, וכי הן שולבו במערכת על-ידי היצרן, כדי לאפשר לחברה להכניס בהמשך "שינויים עתידיים אפשריים, כמו שימוש במחוות ידניות כדי לשלוט בבידור בטיסה".

באופן דומה, לאחרונה גוגל התמודדה עם ביקורת בעקבות מיקרופון שהתגלה במערכת האבטחה הביתית של המותג Nest. המיקרופון נכלל במערכת כדי לאפשר פונקציונליות עתידית, אך גוגל לא הייתה שקופה כלפי המשתמשים ולא הצהירה כי יש מיקרופון במערכת, שנמצאת בבתיהם של המשתמשים ועשוי לאסוף מידע רגיש.