ועד עובדי פלאפון לדירקטוריון בזק: "לא נשב בחיבוק ידיים אם תמשיכו לפגוע בנו"

במכתב ליו"ר בזק, שלמה רודב, מאיים ועד העובדים על נקיטת צעדים ארגוניים נגד בזק בעקבות כניסתה לתחום מכירת ציוד הקצה • "בזק מנצלת את פלאפון לקידום מהלכיה, בהתעלם מהנזק המיידי והעתידי שייגרם לאיתנות הפיננסית של פלאפון"

יחיאל שמן באסיפת ועד עובדי פלאפון / צילום: עובדי החברה
יחיאל שמן באסיפת ועד עובדי פלאפון / צילום: עובדי החברה

ועד עובדי פלאפון מזהיר מפני הפגיעה הצפויה באיתנותה הפיננסית של החברה בעקבות שורת מהלכים של בזק החודרים לפעילות הליבה של פלאפון. במכתב ששלח יו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן, ליו"ר דירקטוריון בזק שלמה רודב בסוף השבוע מזהיר שמן מצעדים ארגוניים שינקטו עובדי פלאפון במידה ובזק תמשיך "באסטרטגיה שלה לצמצום כוח האדם בקבוצה", ובכלל זה פגיעה בעובדי פלאפון.

"אנו רואים בניסיון הנוכחי שלב ראשון בכוונה לשבור את מערך המכירה והשירות של פלאפון תחילה, כחלק מהאסטרטגיה הכוללת לצמצום כוח האדם בקבוצה", כותב שמן לרודב. "זה לא סוד שבשנים האחרונות מבקשת בזק לקדם מהלכים שיאפשרו את ביטול ההפרדה המבנית, באופן שיאפשר לה למכור מוצרים ושירותים בתחום הסלולר - כמו גם בתחום הטלוויזיה והאינטרנט, כקבוצה. בשלב זה, לא ניתן אישור של משרד התקשרות לביצוע כל מהלך שיאפשר זאת.

שמן ציין כי "אף על פי כן, בימים האחרונים התבשרנו על מספר מהלכים שמבצעת בזק הלכה למעשה, אשר נוגסים בצורה ברורה ומופגנת בפעילויות הליבה של חברת פלאפון, ומסמנים מגמה מתפתחת של ניסיון בזק לטשטש את הגבולות בין החברות. כחלק מכך, הודיעה בשבוע שעבר בזק על הרחבת פעילותה העסקית לתחום מכירת מכשירי סלולר, לרבות הענקת שירות תיקונים ומכירת חבילות סלולר וציוד נלווה ללקוחות פרטיים ועסקיים".

במכתבו מציין יו"ר ועד עובדי פלאפון כי בזק פנתה למשרד התקשורת בבקשה לאשר לה מכירת חבילות הסלולר. "אין ספק כי היכולת של בזק לצאת למהלך מעין זה נובעת מהעובדה שבזק מחזיקה בפלאפון כחברת בת, תוך שבזק מנצלת את חברת פלאפון לקידום מהלכיה אלה, בהתעלם מהנזק המיידי והעתידי שהדבר גורם ויגרום לאיתנות הפיננסית של פלאפון... על הדירקטוריון מוטלת החובה לפעול באופן מיידי על מנת לעצור כל מהלך שמאיים על האיתנות הפיננסית של חברת פלאפון, ובכלל זה לבצע כל מהלך נדרש - לרבות אל מול משרד התקשורת, על מנת לבלום את המהלכים כבר בשלב הזה".

"כמי שמייצגים את עובדי חברת פלאפון מאז הקמתו של ועד העובדים בחברה, איננו יכולים להישאר אדישים למהלכים, וזו חובתנו לפעול מיידית ובכל דרך אפשרית על מנת למנוע מבזק להשתלט על פעילויות הליבה של חברת פלאפון, באופן שעלול להביא אותנו תוך זמן קצר, להיאבק על קיומה של החברה כולה".

בסוף המכתב רומז שמן לצעדים ארגוניים של עובדי פלאפון כנגדי מהלכי בזק. "אנו מוצאים לנכון להבהיר כי לא נעמוד כצופים מהצד נוכח המהלכים האחרונים, ומשכך אנו מתריעים כי החל מהיום יפעל ועד העובדים בחברת פלאפון בכל האמצעים העומדים לראשותו לבלימת מהלכי בזק, לרבות נקיטת צעדים ארגוניים חריפים והתראה לכלל הגורמים המעורבים במהלכים האגרסיביים שנוקטת הנהלת בזק עד אשר תתחייב בזק לחדול ולהימנע מכל ניסיון קיים ועתידי לנגוס בפעילותה העסקית של פלאפון ולהשתלט עליה לשם קידום מהלכיה. ככל שיידרש, ננקוט בכל הצעדים שמאפשר לנו הדין, לשם מניעת כל פגיעה אפשרית באיתנות הפיננסית של חברת פלאפון ובעובדיה".

מבזק לא נמסרה תגובה.