יציבות בשוק המט"ח: "בנק ישראל יתקשה בצבירת תחמושת"

הדולר נסחר ביציבות מול השקל לקראת הודעת הריבית של בנק ישראל • הליש"ט עולה 0.2% על רקע נאום נגיד הבנק קרני, שאמר כי החשש העיקרי ליציבות השווקים הפיננסים יהיה יציאתה של בריטניה מהאיחוד • סקירת המט"ח היומית של "גלובס"

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון./ צילום: רפי קוץ
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון./ צילום: רפי קוץ

15:45

המסחר בשוק המט"ח מתנהל ללא שינוי וממשיך להתנהל ביציבות. 

הדולר  עולה ב-0.01% ונסחר סביב 3.6050 שקלים, האירו  עולה ב-0.20% ונסחר סביב 4.0970 שקלים. 

12:30

המסחר בשוק המט"ח מתנהל ביציבות בשעה זו בשוק המקומי, וזאת לקראת הודעת הריבית של בנק ישראל בשעה 16:00.

הדולר  משיל 0.1% ונסחר סביב 3.609 שקלים, האירו  נסחר ללא שינוי סביב 4.098 שקלים.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים: "הפעילים בשוק המט"ח ממתינים להחלטת הריבית. נראה כי הירידה בשער הדולר לעבר רמת 3.6 שקלים, ההאטה בקצב הצמיחה כפי שמשתקפת בנתונים הכלכליים וחששות מגידול בגירעון שעלול להוביל להורדה בהוצאה הממשלתית. בסביבה של האטה כלכלית וכאשר בארה"ב פחתו דרמטית הסיכויים להעלאה הריבית נראה כי בנק ישראל יתקשה מאוד בצבירת תחמושת הריבית ולא יוכל להעלות את הריבית כפי שהיה צפוי לשנת 2019. השקל צפוי להמשיך להתחזק בטווח הארוך ונראה כי כל עלייה לעבר רמת 3.67 שקלים לדולר תיתקל בהתנגדות של מוכרים משמעותיים שינסו לגדר חשיפות".

במסחר בעולם, הדולר אינדקס (DXY) משיל 0.1% ל-96.4 נקודות, האירו  עולה 0.16% מול הדולר ל-1.135 דולרים, הליש"ט  יורדת 0.2% ל-1.308 דולרים. 

נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, קארני, אמר היום כי האיום המרכזי ליציבותם של השווקים הפיננסיים יהיה יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי. בתוך כך, בריטניה וארה"ב הודיעו היום כי הם נוקטים כל צעד שנדרש על מנת להבטיח כי טריליוני דולרים בשוק הנגזרים ברחבי האוקיינוס ​​האטלנטי לא יופרעו על ידי כל תרחיש אפשרי לקראת הדד-ליין ל'ברקזיט'.